Θέματα και Αναθέματα

Η δημόσια κρίση των θεμάτων των Πανελλαδικών Εξετάσεων αποτελεί ένα αναφαίρετο δικαίωμα όλων μας. Ταυτόχρονα είναι αυτονόητη η υποχρέωση του συνόλου της εκπαιδευτικής κοινότητας να διαφυλάξει το κύρος των εξετάσεων και την ηρεμία των διαγωνιζομένων. Αναφορικά με το χθεσινό τέταρτο θέμα της Φυσικής και τον θόρυβο που προκλήθηκε θα μπορούσε κανένας επιγραμματικά να συνοψίσει: ένας καθηγητής με έμπνευση και φαντασία ανάρτησε ένα ανάλογο θέμα τον Μάρτη σε γνωστό διαδικτυακό τόπο, ένας δεύτερος καθηγητής το σχολίασε και χρησιμοποίησε την ιδέα όταν η τύχη το έφερε να είναι θεματοδότης των Πανελλαδικών, η επιστημονική μας Ένωση το θεώρησε ανεπίτρεπτο και η ηρεμία των υποψηφίων διαταράσσεται σήμερα για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά. Εμείς από αυτό το βήμα με μετριοπάθεια και σύνεση δεν υποκύπτουμε σε καμία θεωρία περί της «σημαδεμένης τράπουλας των εξετάσεων». Γιατί αν αποδεχθούμε κάτι τέτοιο δεν θα υπάρχουν σε λίγο ούτε αξιόπιστα θέματα ούτε ακέραιοι θεματοδότες. Αν προσχωρήσουμε σε αυτή την ιδέα γιατί να μην αποδεχθούμε ότι και το τρίτο θέμα της Φυσικής, το οποίο ανευρίσκεται σε πολλά βιβλία είναι και αυτό ένα μέρος της συνωμοσίας. Ας υπογραμμίσουμε στα θετικά των φετινών Πανελλαδικών Εξετάσεων την παρουσία λύτη ως εκπροσώπου της επιστημονικής μας Ένωσης στη διαδικασία των εξετάσεων. Να τονίσουμε την υπεύθυνη στάση των Φροντιστών, οι οποίοι με έργα και λόγια της συντεταγμένης τους έκφρασης προστατεύουν τον αδιάβλητο θεσμό των Πανελλαδικών Εξετάσεων παίρνοντας μετά από πολλά χρόνια πέρα από την de facto καταξίωσή τους και την επίσημη αναγνώριση της πολιτείας. Η αναπτυσσόμενη παραφιλολογία για τον βίο και την πολιτεία των θεματοδοτών και για το σε ποια οργάνωση σοσιαλιστικής επανάστασης ανήκαν στα νιάτα τους κανέναν δεν ωφελεί. Όπως ακριβώς δεν ωφελεί και η έπαρση Διευθυντή Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης ότι δίδαξε το τέταρτο θέμα στους μαθητές των ιδιαιτέρων του γιατί παρακολουθεί ανελλιπώς μια ιστοσελίδα, της οποίας οι πρωτεργάτες απεχθάνονται τη μαύρη παιδεία των ιδιαιτέρων. Προσωπικά, για να απαντήσω και σε ένα χθεσινό σχόλιο δεν πετάω καθόλου τη μπάλα στην εξέδρα, αντιθέτως πρεσβεύω τους κανόνες της νομιμότητας προς κάθε κατεύθυνση και όποιος επιθυμεί ας αναμετρηθεί στο πεδίο του θεμιτού ανταγωνισμού. Τα θέματα των Πανελλαδικών Εξετάσεων δεν μπορούν δυστυχώς να προκύψουν από παρθενογένεση ούτε οι θεματοδότες να είναι οι αναμάρτητοι της πολύπαθης παιδείας μας. Μπορούμε όμως να συμφωνήσουμε το πλαίσιο της εξέτασης και το βαθμό της δυσκολίας των θεμάτων για να μην αισθάνεται κανένας έρμαιο των φημών και των συνωμοσιών ….

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *