[προτάσεις για επανάληψη] Μαθηματικά Γενικής Παιδείας

Οι μαθηματικοί Έλενα Κοτελίδα και Δήμητρα Αγγέλη προτείνουν για το αυριανό μάθημα και εμψυχώνουν τους διαγωνιζόμενους:

Απόλυτη προσήλωση στις απαιτήσεις του σχολικού βιβλίου. Τα θέματα θα είναι σχετικά εύκολα και προσιτά στους διαβασμένους.

Συμπλήρωση πίνακα (ιδίως ομαδοποιημένων παρατηρήσεων, θέμα που έχει πέσει μόνο σε επαναληπτικές και την αντίστοιχη γραφική παράσταση στο mm χαρτί του τετραδίου! Να είστε έτοιμοι για την ανάγκη χρήσης της τελευταίας χιλιοστομετρικής σελίδας (για την εύρεση διαμέσου).

Η κανονική κατανομή που προτείνεται από συναδέλφους έχει δώσει δύσκολα θέματα στο παρελθόν και έχει χρόνια να δοθεί, αλλά με βάση τη φετινή ατμόσφαιρα των Ευρωεκλογών και των μη δύσκολων επιλογών μάλλον δεν… εκτός αν…

Οι ανισωτικές σχέσεις στις πιθανότητες που έπεσαν πέρυσι σε μια ελαφριά εκδοχή ίσως ξαναπέσουν (!) είτε χρησιμοποιώντας τις βασικές σχέσεις των πιθανοτήτων, είτε σε συνδυασμό με το πρώτο κεφάλαιο (χρήση μονοτονίας ή ακροτάτων συνάρτησης) ή σε συνδυασμό με τον πίνακα ∙ πιλότος για ανακατασκευή των θεμάτων οι ασκήσεις του σχολικού βιβλίου: άσκηση 3 σελίδα 146 ομάδα β΄

εφαρμογή 3 στη σελίδα 153 και οι γνωστές σε όλους ασκήσεις 4, 5, 6 στη σελίδα 156 ομάδα β΄.

Εύρεση μέγιστης ή ελάχιστης τιμής του ρυθμού μεταβολής συνάρτησης f(x) ή του συντελεστή διεύθυνσης εφαπτομένης.

Μην ξεχάσετε τα προβλήματα των σελίδων 45 και 46. Κάθε χρόνο το λέμε…

Το αγαπημένο μας σχολικό βιβλίο έχει πάντα την τιμητική του· ιδίως οι εφαρμογές: σελίδα 34 εφαρμογή 2, σελίδα 98 εφαρμογή 2 και σελίδα 99 εφαρμογή 3.

Διαβάστε προσεκτικά τα θέματα και εξαντλήστε το τρίωρο της εξέτασης. Έχετε γράψει τόσα διαγωνίσματα στο φροντιστήριο κατά κανόνα δυσκολότερα. Στα μαθηματικά της γενικής παιδείας διαγωνίζεσθε…

Θυμηθείτε τους τύπους της αριθμητικής και της γεωμετρικής προόδου  Sv = v/2[2α1+(ν-1)ω] και Sν=α1(λν -1/λ-1)

Θυμηθείτε και τον τύπο για την εύρεση της μέσης τιμής.

Θυμηθείτε επίσης πως εξετάζουμε αν τα ενδεχόμενα Α, Β είναι ασυμβίβαστα.

Όπως επίσης και το εμβαδό που περικλείεται από την πολυγωνική γραμμή στο ιστόγραμμα (συχνοτήτων) και τον οριζόντιο άξονα.

Τίποτα δεν είναι ικανό να μας αιφνιδιάσει· ακόμα και εκείνες οι «ψαρωτικές» παραμετρικές πολυωνυμικές εκφράσεις της μέσης τιμής ή της πιθανότητας ή η εξίσωση εφαπτομένης σε γράφημα πολυωνυμικής συνάρτησης  με τριγωνομετρικούς απλούς συντελεστές. Όλα θα τα αντιμετωπίσετε με ηρεμία και αυτοσυγκέντρωση. Η προσήλωση στο στόχο νικάει την τύχη…

Για να είστε ήσυχοι και να απομυθοποιήσετε το αυριανό διαγώνισμα ρίξτε μια ματιά στα περσινά θέματα και στις προσομοιώσεις της ΟΕΦΕ του ΄07 και του ΄08. Αυτό θα είναι το μέτρο της δυσκολίας. Για την ακρίβεια πιο εύκολα από την προσομοίωση… Μην υποκύπτετε σε μαύρες αυτοεκπληρούμενες προφητείες. Αισιοδοξία, μαχητικότητα και αποφασιστικότητα.

Καλή Επιτυχία σε όλους!

Υ.Γ. Η Έλενα και η Δήμητρα είναι εξαιρετικές συνεργάτιδες του ιστολογίου μας.

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *