Ανταπόκριση απο το Ρέθυμνο

Με μεγάλη συμμετοχή πραγματοποιήθηκε το 1ο παγκρήτιο συνέδριο φροντιστών μέσης εκπαίδευσης στο Ρέθυμνο, το προηγούμενο Σαββατοκύριακο.Τα θέματα που συζητήθηκαν άλλωστε – η πιστοποίηση των φροντιστηρίων και η νέα Α΄ Λυκείου – έχουν μεγάλο ενδιαφέρον για τους φροντιστές, οι οποίοι έδωσαν το παρών και κατέθεσαν ερωτήσεις στους ομιλητές. Αξίζει να σημειώσουμε πως σε ό,τι αφορά την πιστοποίηση, αρκετά είναι τα φροντιστήρια που έχουν ξεκινήσει τη διαδικασία ή πρόκειται να την ξεκινήσουν και ήταν μια ευκαιρία να μάθουν λεπτομέρειες γύρω από το θέμα.(Δείτε το σχετικό ρεπορτάζ απο το GOODnet.gr)
Το Σάββατο πραγματοποιήθηκε συνδικαλιστικού τύπου συνάντηση και την Κυριακή έγινε μια ανοιχτή συζήτηση. Ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Εκπαιδευτικών Φροντιστών Ελλάδας, Κώστας Πετρόπουλος, τόνισε πως η πιστοποίηση είναι μια προσπάθεια στη σωστή κατεύθυνση, «λόγω του ότι λίγο ως πολύ αυτά που προβλέπει, ένας συνάδελφος που σέβεται τον εαυτό του, το οργανώνει το φροντιστήριό του αλλά με τα δικά του προσωπικά δεδομένα. Θα πρέπει όμως αυτήν την εμπειρική προσέγγιση σε ό,τι αφορά την ποιότητα και τον έλεγχο των συγκεκριμένων υπηρεσιών, την κάνει συγκροτημένη και συγκεκριμένη, με απλό τρόπο που δίνει αποτελέσματα ανά πάσα στιγμή. Πιστεύω ότι οι συνάδελφοι θα το εκτιμήσουν αυτό και θα προχωρήσουν στην πιστοποίηση των δομών τους. Είναι μια απόφαση που χρειάζεται μια υπέρβαση. Χρειάζεται χρόνος για να οργανώσει τις υπηρεσίες που λείπουν από το φροντιστήριο και πιστεύω ότι σιγά σιγά θα γίνει συνείδηση». Για την πιστοποίηση μίλησε στη διάρκεια του συνεδρίου η Δήμητρα Αλαμπάνου, μέλος της Ο.Ε.Φ.Ε. η οποία απάντησε και στις ερωτήσεις των εκπαιδευτικών που έδωσαν το παρών.
Η Νέα Α΄ Λυκείου
«Φως» στη λειτουργία της Α΄ λυκείου σύμφωνα με τις αλλαγές που αποφάσισε το υπουργείο παιδείας, έριξε ο κ. Πετρόπουλος. «Το υπουργείο τη θεωρεί μια εισαγωγική τάξη στη λογική που θα επικρατήσει στη Β΄και Γ΄ λυκείου. Δεν υπάρχει καμιά πρόθεση να ανατραπούν τα δεδομένα αλλά το καινούριο που εισάγεται είναι ότι μπαίνουν οι ερευνητικές εργασίες, τα projects, όπου μέσα από αυτά οι καθηγητές και οι μαθητές έρχονται πιο κοντά σε ένα διαθεματικό γνωστικό αντικείμενο για να αποκτήσουν την ικανότητα του μαθαίνω πώς να μαθαίνω. Τα παιδιά μέχρι στιγμής έπαιρναν γνώσεις από τα μαθήματα που διδάσκονταν χωρίς ποτέ ή τις περισσότερες φορές να συνειδητοποιούν για πιο λόγο παίρνουν τις γνώσεις αυτές και πως αυτές από φαινομενικά άσχετα μεταξύ τους μαθήματα, κάποια στιγμή «δένουν» σε αυτό που λέμε εγκύκλια εκπαιδευτική διαδικασία. Το project φιλοδοξεί να προωθήσει αυτή τη διαδικασία», μας είπε χαρακτηριστικά. Βέβαια, παρά τα θετικά βήματα που γίνονται, όπως τόνισε ο ίδιος, άγνωστο παραμένει πως θα εφαρμοστεί και από ποιους, ποια θα είναι η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών του δημοσίου που θα το αναλάβουν.
«Θα πρέπει να διατηρούμε τις επιφυλάξεις μας γιατί όταν ένα θεσμός που ξεκινάει για πρώτη φορά σαφώς θα έχει αδυναμίες οι οποίες ευχόμαστε ότι σε βάθος χρόνου, θα διορθώνονται η θα εξαφανιστούν», υπογράμμισε.
Πάντως σημείωσε πως τα projects αυτά στην κεντρική Ευρώπη συνδέονται άρρηκτα με τον επαγγελματικό προσανατολισμό, το τι θέλει ο μαθητής να κάνει στη ζωή του, είτε μέσα από την πανεπιστημιακή του εκπαίδευση είτε μέσα από μια ενδιάμεση μεταλυκειακή και προπανεπιστημιακή εκπαίδευση. «Όταν ένας απόφοιτος λυκείου δεν επιθυμεί να συνεχίσει πανεπιστημιακή καριέρα θα υπάρχει εναλλακτική λύση, έτσι ώστε να βγαίνουν στελέχη καταρτισμένα με συγκεκριμένα επαγγελματικά δικαιώματα τα οποία θα προσβλέπουν στην κάλυψη συγκεκριμένων αναγκών, κάτι που είναι χρήσιμο γιατί θα βγαίνουν με συγκεκριμένες γνώσεις προς συγκεκριμένες κατευθύνσεις. Όταν όμως συνδέεται με τον επαγγελματικό προσανατολισμό θα είναι χρήσιμο γιατί το παιδί από την α΄ λυκείου θα μπορεί να επιλέγει θεματικούς κύκλους που θα είναι σχετικοί με το επάγγελμα που ονειρεύεται να ακολουθήσει. Έτσι αποκτά βιωματικές εμπειρίες και θα μπορεί να κρίνει αν του αρέσει και του ταιριάζει».
Παράλληλα συμπληρώνει, ότι «επειδή αυτή η διαδικασία θα συνεχίζεται και στις υπόλοιπες τάξεις του λυκείου, ο μαθητής θα μπορεί να αποκτά καλύτερες και ευρύτερες γνώσεις και κυρίως να μαθαίνει από ποιες πηγές μπορεί να αντλήσει πληροφορίες και ταυτόχρονα να αποκτά κριτική ικανότητα, να διασταυρώσει πληροφορίες και να καταλήξει σε δικό του συμπέρασμα».
Το συνέδριο ήταν αφιερωμένο στη μνήμη των φροντιστών Αφροδίτης Δερμιτζάκη και Αλέκου Γενεράλη που έφυγαν πρόσφατα από τη ζωή, για τους οποίους μίλησε στη διάρκεια της εκδήλωσης η πρόεδρος των Φροντιστών του νομού Ρεθύμνου Αντωνία Φραντζεσκάκη.
Παράλληλα στην εκδήλωση τιμήθηκε από τους συναδέλφους του ο κ. Νίκος Σταράκης, επί χρόνια φροντιστής στο Ρέθυμνο, για την προσφορά του στο χώρο της φροντιστηριακής εκπαίδευσης.
Ο κ. Σταράκης παρέλαβε την τιμητική πλακέτα από τον πρόεδρο της Ομοσπονδίας Κώστα Πετρόπουλο και εμφανώς συγκινημένος ενώ ευχαρίστησε τους συναδέλφους του.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *