Categories
ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΑ ΚΑΙ ΕΠΙΚΑΙΡΑ

Ρήγμα στην Ηγεσία… Λόγω Βάσης

Η σημερινή «Καθημερινή» καταγράφει τις αποκλίνουσες απόψεις που υπάρχουν στην ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας αναφορικά με τη βάση. Το σχετικό ρεπορτάζ είναι διαφωτιστικό των απόψεων και των αντιλήψεων που υπάρχουν όχι μόνο για την ουσία των εκπαιδευτικών μας πραγμάτων αλλά κυρίως για τον επικοινωνιακό τους χειρισμό. Οι τακτικές της εκδήλωσης προθέσεων και της εν συνεχεία αναδίπλωσης είναι μια αναγνωριστική πολιτική η οποία από πολλούς μπορεί να εκληφθεί ως απουσία ισχυρής βούλησης. Η κ. Διαμαντοπούλου πάντως όσο και ο κ. Πανάρετος φρόντισαν σήμερα για τη δημόσια άμβλυνση των εντυπώσεων. Η συντροφική συλλογικότητα είναι μια δύσκολη υπόθεση και δοκιμάζει τους χαρακτήρες των ανθρώπων. Δείτε το δημοσίευμα της εφημερίδας.
 
Η σημερινή «Καθημερινή» καταγράφει τις αποκλίνουσες απόψεις που υπάρχουν στην ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας αναφορικά με τη βάση. Το σχετικό ρεπορτάζ είναι διαφωτιστικό των απόψεων και των αντιλήψεων που υπάρχουν όχι μόνο για την ουσία των εκπαιδευτικών μας πραγμάτων αλλά κυρίως για τον επικοινωνιακό τους χειρισμό. Οι τακτικές της εκδήλωσης προθέσεων και της εν συνεχεία αναδίπλωσης είναι μια αναγνωριστική πολιτική η οποία από πολλούς μπορεί να εκληφθεί ως απουσία ισχυρής βούλησης. Η κ. Διαμαντοπούλου πάντως όσο και ο κ. Πανάρετος φρόντισαν σήμερα για τη δημόσια άμβλυνση των εντυπώσεων. Η συντροφική συλλογικότητα είναι μια δύσκολη υπόθεση και δοκιμάζει τους χαρακτήρες των ανθρώπων. Δείτε το δημοσίευμα της εφημερίδας.
 

Η βάση του 10 δεν διχάζει μόνο την εκπαιδευτική κοινότητα. Αποτέλεσε αφορμή να εκδηλωθεί δημοσίως η άσπονδη φιλία ανάμεσα στην υπουργό Παιδείας κ. Άννα Διαμαντοπούλου και τον υφυπουργό κ. Ιωάννη Πανάρετο, στενό συνεργάτη του πρωθυπουργού, ο οποίος τού έχει αναθέσει και την ευθύνη επιλογής των γενικών γραμματέων. Συγκεκριμένα, χθες οι δηλώσεις του κ. Πανάρετου (στον «Αθήνα 9,84») για τον τρόπο χειρισμού του θέματος της κατάργησης της βάσης του 10 πυροδότησαν αλυσιδωτές αντιδράσεις.

Ο υφυπουργός Παιδείας δήλωσε ότι τα θέματα αυτά δεν πρέπει να προσεγγίζονται με έναν τρόπο «που είναι επικοινωνιακά ελκυστικός, αλλά δεν βοηθά στη βελτίωση του εκπαιδευτικού συστήματος». Και παρότι αντέκρουσε το σχόλιο ότι αφήνει αιχμές κατά της κ. Διαμαντοπούλου που με δηλώσεις της έφερε στο προσκήνιο της επικαιρότητας το θέμα και δεν το ξεκαθάρισε, ο κ. Πανάρετος συμπλήρωσε: «Αυτά τα θέματα δεν πρέπει να ανοίγουν και να κλείνουν με επικοινωνιακό τρόπο».

Πληροφορίες της «Κ» φέρουν στενούς συνεργάτες της κ. Διαμαντοπούλου, λίγες ώρες μετά τη συνέντευξη, να διαμηνύουν στον υφυπουργό την ενόχληση της υπουργού για τον χειρισμό της υπόθεσης. Ο κ. Πανάρετος απάντησε μέσω του προσωπικού του blog, το οποίο ενημέρωσε άμεσα και παρά το φόρτο εργασίας. Στο κείμενο που ανήρτησε επανέλαβε τις γνωστές του θέσεις για τη βάση του 10, και στο υστερόγραφο έκρινε απαραίτητο να πει: «Η άποψη που διατύπωσα, δεν διαφέρει σε τίποτα από την άποψη που έχει διατυπώσει η Άννα Διαμαντοπούλου. Αναρωτιέμαι γιατί γίνεται προσπάθεια να βρεθούν διαφορές εκεί που δεν υπάρχουν»… Την ίδια στιγμή στελέχη του υπουργείου, μιλώντας στην «Κ», ανέφεραν ότι το θέμα της κατάργησης του βαθμολογικού ορίου μελετάται, χωρίς όμως να ξεκαθαρίζουν εάν θα γίνει από φέτος ή από το 2011. «Είναι πολιτική απόφαση», τόνισαν.

Η κατάργηση, πάντως, διχάζει. «Είναι δίκαιο ένα σύστημα που καθώς έχει βάση εισαγωγής αλλάζει τους όρους επιτυχίας, ανάλογα με τον βαθμό δυσκολίας των θεμάτων στις Πανελλαδικές Εξετάσεις; Από τα δύσκολα θέματα δεν ευνοούνται οι αδύναμοι μαθητές, που συνήθως προέρχονται από οικονομικά αδύναμες οικογένειες. Αυτό πρέπει να αλλάξει», ανέφερε χθες στην «Κ» ο πρόεδρος του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου κ. Σωτήρης Γκλαβάς. «Πρέπει να βελτιωθεί το επίπεδο στην υποχρεωτική εκπαίδευση και να υπάρχει και βαθμολογικό όριο. Το επίπεδο των εισακτέων είναι τρομερά χαμηλό», τόνισε από την πλευρά του ο κ. Ν. Ολυμπίου, πρόεδρος της Θεολογικής Αθηνών, στην οποία η βάση εισαγωγής κυμαίνεται στο 11,5!

 

 

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *