Make us Think…

Το πρωταπριλιάτικο δημοσίευμα της Αυγής που ακολουθεί, με τίτλο «Με περισσότερες εξετάσεις στις εξετάσεις», το ανακαλύψαμε καθυστερημένα παρά την καθημερινή μας περιήγηση στο διαδίκτυο στις σελίδες της παιδείας. Η συντάκτης της εφημερίδας, αφού σχολιάζει την «εξεταστική τρέλα» των πολλαπλών δοκιμασιών που διαρκούν 69 μέρες, φθάνει στο διάλογο για το εξεταστικό και υπογραμμίζει:
"Ας μην δουλευόμαστε. H βάση της συζήτησης είναι οι εξετάσεις. Και μέσα σ' αυτήν ανοίγουν θέματα που προς τιμήν του ο τέως πρόεδρος της Ομοσπονδίας Εκπαιδευτικών Φροντιστών, κ. Χατζητέγας, τα "εκλαϊκεύει" για να τα καταλάβουν και όσοι διατηρούν επιφυλάξεις για την ποιότητα του διαλόγου. "Ποιος θα πείσει την ΟΛΜΕ", αναρωτιέται ο κ. Χατζητέγας, "να αμείβονται οι καθηγητές με κριτήριο τις επιδόσεις των μαθητών τους στο σχολείο;" … Κλεμμένη από τον Ομπάμα η ιδέα. Αυτός μελετά να αμείβονται οι εκπαιδευτικοί με βάση τις επιδόσεις των μαθητών τους. Κι αν δεν είναι καλές, μετά από μια, δυο, τρεις ευκαιρίες να απομακρύνονται από την εκπαίδευση διότι η αγραμματοσύνη χρεώνεται σ' αυτούς.
"Ποιος θα μιλήσει στους δικούς μας … Ταλιμπάν", συνεχίζει να παραπονιέται ο φροντιστής, για το περίφημο πρόγραμμα "NΟ CΗΙLD LEFT BEHIND (ΚANENA ΠAIΔI ΝΑ ΜΗ ΜΕΙΝΕΙ ΠΙΣΩ);" Πίσω απ' τον ωραίο τίτλο, μια εξεταστική κόλαση. Εκατομμύρια μαθητές των σχολείων που δεν πιάνουν τους … "μετρήσιμους στόχους" σε εξετάσεις στα Μαθηματικά και τη Γλώσσα παραπέμπονται σε απογευματινά φροντιστήρια που μαντέψτε ποιος τα κάνει. Μέχρι και ο φίλος του κ. Χατζητέγα, "ο Enver Yucel από την Πόλη δημιούργησε τα φροντιστήρια u-Know και λαμβάνει μέρος στο πρόγραμμα". Στα λίγα χρόνια εφαρμογής του, το ΝCLΒ που εμπνεύστηκε ο κ. Κλίντον και εφάρμοσε ο κ. Μπους, δημιούργησε χιλιάδες φροντιστήρια που υλοποιούν, μέσω ενός συστήματος κουπονιών, το 80% του προγράμματος. (Κουπόνια θέλει και ο Γ. Παπανδρέου αλλά για τα πανεπιστήμια).

Εκείνο που δεν μας λένε είναι την κραυγή αγωνίας των παιδιών που "παίζουν" με τον τίτλο του προγράμματος ως εξής: "Don't leave us behind. Make us think" (Μη μας αφήνετε πίσω. Κάντε μας να σκεφτούμε). Εκείνο που δεν μας λένε είναι η καμπάνια των εκπαιδευτικών κατά του προγράμματος που κατηγορείται για νέα τυποποίηση, για γνώση χωρίς χαρακτήρα, για νέο αποκλεισμό και για μεγάλες μπίζνες του κυκλώματος των εξετάσεων. Οι εξετάσεις, λένε, βελτιώνουν την εκπαίδευση με τον ίδιο τρόπο που οι βόμβες προωθούν τη δημοκρατία."

Αν εξαιρέσουμε τον επικίνδυνα ακραίο παραλληλισμό των εξετάσεων στην παιδεία με τις βόμβες στη δημοκρατία όλοι εκείνοι που ονειρεύονται μια εκπαίδευση χωρίς αξιολογήσεις οφείλουν να καταθέσουν τη ρεαλιστική τους πρόταση γιατί όλοι μας θέλουμε μια ποιοτική παιδεία. Όσο για το NCLB Act έχει καταγράψει θετικά αποτελέσματα σε αρκετές περιπτώσεις και έχει κυριολεκτικά διασώσει παιδιά φτωχών οικογενειών από την κοινωνική περιθωριοποίηση. Είναι αφελές να υποστηρίζει κάποιος ότι η αμερικάνικη εκπαίδευση θα ήταν καλύτερη χωρίς αυτό και είναι αρρωστημένα επικίνδυνο να πιστεύουμε ότι το NCLB είναι μια πολιτική απάτη όπως υποστηρίζουν μερικοί η μια προδρομική πολιτική της καθολικής ιδιωτικοποίησης στην παιδεία όπως υποστηρίζουν άλλοι.

Το ιστολόγιο πάντως ούτε «εκλαϊκεύει» ούτε παραπονιέται ούτε «κλέβει» ιδέες, απλά διατυπώνει απόψεις και προβάλλει άγνωστες εκπαιδευτικές πολιτικές υπέρ αδυνάτων όπως το NCLB. Οι «μπίζνεσμαν του κυκλώματος των εξετάσεων» είναι παθιασμένοι δάσκαλοι που προσθέτουν στην παγκόσμια παιδεία και δεν αγωνιούν για το επαγγελματικό τους αύριο όχι γιατί απέναντί τους υπάρχει ένα ανίκανο σύστημα αλλά γιατί οι ίδιοι αξιολογούνται καθημερινά στην τάξη. Κατά τα άλλα συμφωνούμε ότι το σύνθημα «Make us think» μας αφορά όλους …

Για να μην δυσαρεστήσω μάλιστα τη συντρόφισσα Πίκια που γράφει στην ιστορική εφημερίδα της Αριστεράς που κάθε Κυριακή πρωί πούλαγα στο τετράγωνο Σπάρτης, Λευκωσίας, Πατησίων και Κύπρου εκεί στην πλατεία «Αμερικής» το ’79, το ’80 και το ’81, σας παραθέτω μια γελοιογραφία των αντί – NCLB Act για να μην θεωρηθώ ταλιμπάν της Διεθνούς των Φροντιστών χωρίς αυτοσαρκασμό και χιούμορ.

Εμείς στο «εσωτερικό» μεγαλώσαμε με τα ενοχικά σύνδρομα της Ε.Α.Δ.Ε., της ΑΣΔΗΣ και της Συμμαχίας και εξακολουθούμε να απολογούμαστε γιατί απλά δεν επιλέξαμε να γίνουμε υπάλληλοι μιας «αριστερής» κρατικής ιεροεξεταστικής αντίληψης.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *