Categories
ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΑ ΚΑΙ ΕΠΙΚΑΙΡΑ

Τα Νέα του Διαλόγου…

Ο διάλογος συνεχίζεται με κρίσιμη ημερομηνία οριστικοποίησης των προτάσεων για το εξεταστικό την Δευτέρα 11 Μαΐου 2009. Οι προτάσεις έχουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον ιδίως εκείνες των περιφερειακών εξετάσεων με αντικειμενικό τρόπο. Οι γκρινιάρηδες πολέμιοι των εξετάσεων έχουν αρχίσει ήδη την κριτική περί εξεταστικών φίλτρων και άλλων ανεδαφικών θεωρήσεων, ότι με βάση το σημερινό κοινωνικό σύστημα δε μπορεί να υπάρξει δίκαιη πρόσβαση. Έλεος σύντροφοι καμία εφικτή λογική πρόταση θα ακούσουμε; Πάντως εκείνο το μεταβατικό σύστημα με εξετάσεις τύπου ΑΣΕΠ τέσσερις φορές το χρόνο μάλλον ως ανέκδοτο πρέπει να εκληφθεί. 

Δείτε το σχετικό ρεπορτάζ της Βίβιαν Μπενέκου στο Έθνος της Κυριακής που μας προϊδεάζει για τις προτάσεις και τους προβληματισμούς του ΣΠΔΕ.

Ο διάλογος συνεχίζεται με κρίσιμη ημερομηνία οριστικοποίησης των προτάσεων για το εξεταστικό την Δευτέρα 11 Μαΐου 2009. Οι προτάσεις έχουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον ιδίως εκείνες των περιφερειακών εξετάσεων με αντικειμενικό τρόπο. Οι γκρινιάρηδες πολέμιοι των εξετάσεων έχουν αρχίσει ήδη την κριτική περί εξεταστικών φίλτρων και άλλων ανεδαφικών θεωρήσεων, ότι με βάση το σημερινό κοινωνικό σύστημα δε μπορεί να υπάρξει δίκαιη πρόσβαση. Έλεος σύντροφοι καμία εφικτή λογική πρόταση θα ακούσουμε; Πάντως εκείνο το μεταβατικό σύστημα με εξετάσεις τύπου ΑΣΕΠ τέσσερις φορές το χρόνο μάλλον ως ανέκδοτο πρέπει να εκληφθεί. 

Δείτε το σχετικό ρεπορτάζ της Βίβιαν Μπενέκου στο Έθνος της Κυριακής που μας προϊδεάζει για τις προτάσεις και τους προβληματισμούς του ΣΠΔΕ.


Πυρετώδεις εργασίες για να είναι έτοιμη η πρόταση μέχρι τον Σεπτέμβριο.

Καινούργια και πολύ πιο συμπυκνωμένη ύλη, νέο αντικειμενικό είδος εξετάσεων από τάξη σε τάξη, ενσωματωμένη ζώνη πολιτισμικών δραστηριοτήτων και μάθημα βασισμένο στις νέες τεχνολογίες και σε σύγχρονα βιβλία. Αυτό είναι το λύκειο που θα προτείνει το Συμβούλιο Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (ΣΠΔΕ), μετά το πέρας των εργασιών του, τον ερχόμενο Σεπτέμβρη.

Το πόρισμά του, σύμφωνα με πληροφορίες του «Εθνους της Κυριακής», θα καταλήγει σε δύο, τρία ή και περισσότερα, νέα συστήματα πρόσβασης σε ΑΕΙ-ΤΕΙ, με τα συν και πλην τους, από όπου ο υπουργός Παιδείας, όποιος κι αν είναι αυτός, θα μπορεί να επιλέξει το καλύτερο για τον απόφοιτο του νέου λυκείου. Το βέβαιον είναι πάντως, πως δεν θα υπάρχει ελεύθερη πρόσβαση. Εφόσον η ζήτηση για σπουδές παραμένει υψηλή, οι εξετάσεις εισαγωγής δεν μπορούν να καταργηθούν.

Πυκνώνουν οι συνεδριάσεις. Πάνω σε αυτόν τον μπούσουλα εργάζεται πυρετωδώς από τον περασμένο Μάρτη το ΣΠΔΕ, υπό τον καθηγητή Γιώργο Μπαμπινιώτη.

Οι συνεδριάσεις του αρχίζουν να πυκνώνουν (θα γίνονται δύο την εβδομάδα), με την επόμενη να είναι προγραμματισμένη για το διήμερο 14 και 15 Μαϊου. Στην τελευταία συνάντηση που έγινε, στις 23 Απριλίου, «πιστοποιήθηκε» από τα 30 μέλη του (οι 18 είναι εκπαιδευτικοί) εισήγηση του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου, για τους βασικούς άξονες της εκπαίδευσης, πάνω στους οποίους θα κυλήσει και η δουλειά του Συμβουλίου.

Στο πλαίσιο του Συμβουλίου Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, έχουν δημιουργηθεί 4 μεγάλες ομάδες εργασίας. Η 1η ομάδα ασχολείται με τα ποιοτικά χαρακτηριστικά της παιδείας, με έμφαση στο λύκειο, η 2η ομάδα εργάζεται πάνω στην ύλη του σχολείου (διδακτέα, διδαχθείσα, εξεταστέα) καθώς και στην αξιολόγηση των βιβλίων, του εκπαιδευτικού συστήματος και των μαθητών.

Η 3η ομάδα δουλεύει πάνω στις νέες τεχνολογίες, τη χρήση των βιβλιοθηκών και την εισαγωγή τους στο σχολείο, και η 4η εργάζεται για την αντικειμενική αξιολόγηση της επίδοσης των μαθητών μέσα στο σχολείο, αλλά και στο εάν μπορεί να ληφθεί υπόψη η επίδοση του λυκείου στην εισαγωγή των μαθητών στα πανεπιστήμια.

Εκσυγχρονισμός με λιγότερη ύλη και μαθήματα

Επιθυμία των μελών του ΣΠΔΕ είναι το λύκειο να γίνει αυτόνομη εκπαιδευτική μονάδα, χωρίς σύνδεση με το εξεταστικό σύστημα, να καλύπτει το σύνολο των βασικών γνώσεων, να είναι συνδεδεμένο με τον πολιτισμό, να προσφέρει τις βασικές δεξιότητες σε έναν σύγχρονο πολίτη και να διαθέτει σύγχρονο πρόγραμμα σπουδών.

Για τον λόγο αυτό συστάθηκε ομάδα εργασίας στο Παιδαγωγικό Ινστιτούτο που μελετά ήδη, και έχει προχωρήσει, τα σημερινά προβλήματα του λυκείου και τα συστήματα που εφαρμόζονται στο εξωτερικό.

Ο πρόεδρος του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου, Σ. Γκλαβάς, υποστηρίζει ότι ζητούμενο παράλληλα με το εξεταστικό είναι η αναμόρφωση του λυκείου, μέσω και της μείωσης του σημερινού όγκου της ύλης και των μαθημάτων.
                                                                                                      Γ. ΜΠΑΜΠΙΝΙΩΤΗΣ

 Να ξαναζωντανέψουμε το σχολείο
«Είμαι πολύ ευχαριστημένος από την πορεία των εργασιών. Γίνεται συζήτηση ουσίας, χωρίς να υπάρχει το στοιχείο της άγονης αντιπαράθεσης», λέει στο «Εθνος της Κυριακής» ο κ. Γιώργος Μπαμπινιώτης – Πρόεδρος του Συμβουλίου Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (ΣΠΔΕ), συνεχίζοντας:

«Θέλουμε να ξαναζωντανέψουμε το σχολείο και να φέρουμε τους μαθητές κοντά του. Αναζητούμε τρόπους για να το πετύχουμε, και πιστεύουμε ότι αυτό θα γίνει με την αναμόρφωση του τρόπου δουλειάς στο λύκειο.

Το λύκειο πρέπει να αλλάξει ριζικά.

Το τελευταίο και για μένα πιο εύκολο κομμάτι της όλης διαδικασίας, είναι η εξεύρεση του νέου τρόπου εισαγωγής σε ΑΕΙ-ΤΕΙ.

Θα προσπαθήσουμε να δώσουμε στην πολιτεία εναλλακτικές προτάσεις με τα θετικά και τα αρνητικά τους σημεία, κι εκείνη θα αποφασίσει ποιον τρόπο πρόσβασης θα επιλέξει.

Η επιλογή αυτή είναι πολιτική απόφαση. Εμείς θα δώσουμε λύσεις εφικτές και αποτελεσματικές».

Τι αλλάζει
Οκτώ θα είναι οι ουσιαστικές αλλαγές για το νέο Λύκειο:
1. Νέα ομαδοποιημένη και ελαττωμένη κατά πολύ ύλη, που θα εστιάζει μόνο σε ουσιώδη επιστημονικά θέματα.
2. Καινούργια βιβλία και νέος τρόπος δουλειάς, με τη συμμετοχή του καθηγητή και του μαθητή. Με συμμετοχικές εργασίες, συζητήσεις, όχι αποστήθιση και μονόπλευρη παράδοση από την έδρα.
3. Αλλαγή του σχολικού χρόνου με «ανάσες» ανάμεσα στο αναλυτικό πρόγραμμα.
4. Ενσωμάτωση πολιτισμικής ζώνης (θέατρο, μουσική).
5. Ενσωμάτωση νέων τεχνολογιών στο μάθημα.
6. Δημιουργία συμβουλευτικών υπηρεσιών για ψυχολογική στήριξη των μαθητών.
7. Νέο αναλυτικό πρόγραμμα που θα απελευθερώνει την αυτενέργεια του εκπαιδευτικού και δεν θα τον υποχρεώνει στην αγχωτική κάλυψη μιας αχανούς ύλης.
8. Θα γίνει προσπάθεια να μετράει για την εισαγωγή σε ΑΕΙ-ΤΕΙ και η επίδοση στο λύκειο.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *