Η Τιμωρία του Δημόσιου Πανεπιστημίου…

O Henry Charles Bukowski δεν είναι πια εδώ για να περιγράψει τις ανέραστες ιστορίες της καθημερινής τρέλας στο δυτικότροπο κράτος μας το οποίο σε πείσμα των καιρών επιβιώνει… προς το παρόν τουλάχιστον, … παρά τον απίστευτο αυτισμό και την καταστροφική σαδομαζοχιστική του αυταρέσκεια.

Ο κυριακάτικος τύπος τον οποίο προσεκτικά αποδελτιώνει το ιστολόγιο, μας δίνει απολαυστικές ιστορίες νεοελληνικής βλακείας.

Η Μάρνυ Παπαματθαίου στο Βήμα της Κυριακής μας περιγράφει την συναρπαστική περιπέτεια νεαρού απόφοιτου της Οξφόρδης ο οποίος επιχείρησε να αναγνωρίσει το πτυχίο του στην τελευταία χώρα του υπαρκτού παραλογισμού.

˝ Πτυχίο του Πανεπιστημίου της Οξφόρδης πέταξε στον κάλαθο των αχρήστων ο περίφημος ΔΟΑΤΑΠ, ο διάδοχος του ΔΙΚΑΤΣΑ οργανισμός αναγνώρισης των ξένων πτυχίων, που αρνήθηκε να το αναγνωρίσει επειδή ο κάτοχός του δεν είχε διδαχθεί Κληρονομικό Δίκαιο! Και αυτό δεν είναι το μόνο παράδοξο. Ο νεαρός έλαβε την εντολή να γραφτεί στο έκτο εξάμηνο της Νομικής Σχολής ελληνικού πανεπιστημίου ώστε να αποδείξει την επιστημονική αξία του, ολοκληρώνοντας τρία εξάμηνα σπουδών. Όταν έκανε αίτηση επανάκρισης της αναγνώρισης του πτυχίου του, οι εισηγητές του ΔΟΑΤΑΠ αποφάσισαν ότι του… φέρθηκαν σκληρά και βρήκαν άλλη λύση. Έκριναν ότι δεν έπρεπε να αρνηθούν το αίτημά του. Έπρεπε απλώς να τον κατατάξουν στο έβδομο εξάμηνο της Σχολής για να μάθει στη Νομική ότι δεν διδάχθηκε στην Οξφόρδη!

Ελληνικός παραλογισμός ή όχι, ο υποψήφιος για την αναγνώριση του πτυχίου του, αφού ολοκλήρωσε τις απαιτητικές σπουδές του επί σειρά ετών στην Οξφόρδη, θα πρέπει τώρα να παρακολουθήσει και δύο εξάμηνα στη Νομική Σχολή ελληνικού πανεπιστημίου. Η διοίκηση της Σχολής θα αποφασίσει αν μπορεί να του αναγνωρίσει τη διδασκαλία συγκεκριμένων μαθημάτων, ώστε να μην τα ξαναδώσει όλα από την αρχή. Στην αντίθετη περίπτωση, θα κάνει δύο εξάμηνα και περίπου 15 μαθήματα για να αποκτήσει την επιβεβαίωση των ελληνικών πανεπιστημίων ότι ο Οξφόρδη παρέχει καλές σπουδές! Με άλλα λόγια, για να πάρει στα χέρια του «το χαρτί» που θα του επιτρέψει να γραφτεί στον Δικηγορικό Σύλλογο Αθηνών (ΔΣΑ) και να αποκτήσει τα ίδια επαγγελματικά δικαιώματα με τους έλληνες δικηγόρους, καθώς το ομοταγές του Ιδρύματος με τα ελληνικά ΑΕΙ δεν μπορεί να αμφισβητηθεί. ˝

Το τι θα συμβεί στη χώρα τις επόμενες δεκαετίες αναφορικά με τις σπουδές και τα επαγγελματικά δικαιώματα ίσως το συνειδητοποιήσουμε από το παρακάτω απολύτως εξακριβωμένο περιστατικό.

Κορυφαία της τηλεοπτικής δημοσιογραφίας σε στιγμές γονικής απελπισίας για την εφηβική αδιαφορία του γιού της να ασχοληθεί με τα μαθήματά του τον απείλησε ˝ Αν εξακολουθήσεις να μην διαβάζεις η τιμωρία σου θα’ναι να σε στείλω σε δημόσιο πανεπιστήμιο! ˝

Για να δούμε ποιος θα τιμωρήσει ποιον. Η αυτιστική πολιτεία τους πολίτες της ή η κοινωνία των ανένταχτων εκείνους που οχυρώθηκαν στο κρατικό οχυρό και καταδυναστεύουν την κοινή λογική.

Να προσθέσουμε μερικές ακόμα ιστορίες καθημερινής τρέλας; Ο Δημήτρης Νανούρης στην Ελευθεροτυπία της Κυριακής μας θυμίζει την φαιδρή ιστορία των αποσπάσεων:

˝ Αίσθηση είχε προκαλέσει τον Μάιο η διαμαρτυρία των 9 καθηγητών του ακριτικού Αι-Στράτη, που φωτογραφήθηκαν με φόντο 31 κούκλες σκεπασμένες με σεντόνια εν είδει ˝ φαντασμάτων ˝, όσοι ακριβώς οι συνάδελφοί τους που υποτίθεται ότι δίδασκαν εκεί αλλά ήταν αποσπασμένοι δίπλα στο σπίτι τους, παίρνοντας ασφαλώς τα 12 μόρια της δυσπρόσιτης περιοχής…

Στην Τρίπολη φέτος διορίστηκαν 30 καθηγητές γερμανικής φιλολογίας ενώ υπήρχε ανάγκη για έναν και μόνο. Οι υπόλοιποι 29 χαίρουν το προνόμιο της απόσπασης. Αυτό είναι και το γαλάζιο τέχνασμα. Τοποθετούν υπεράριθμους συνήθως σε ακριτικές περιοχές και μετά τους αποσπούν κατά βούληση… ˝

Ο Απόστολος Λακασάς στην Καθημερινή της Κυριακής μας παραθέτει τις απόψεις επτά πανεπιστημιακών δασκάλων οι οποίοι επισημαίνουν τις σημαντικές ελλείψεις των εισαγόμενων φοιτητών, οι οποίες δηλώνουν την αδυναμία του Λυκείου να προσφέρει ουσιαστικές γνώσεις και να αναπτύξει την κριτική γνώση.

˝ Κύριε, κύριε, αυτό το κεφάλαιο είναι στην ύλη;». Συνέβη στο Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο, με τους άριστους εισακτέους. Την ερώτηση υπέβαλε φοιτητής στον καθηγητή κ. Βασίλη Παπάζογλου, στο τμήμα Ναυπηγών Μηχανολόγων Μηχανικών. «Και όμως συνέβη», επαναλαμβάνει ο καθηγητής μπροστά στην δυσπιστία μας εάν σοβαρολογεί. «Οι πρωτοετείς έχουν την κεκτημένη ταχύτητα της παπαγαλίας. Δεν τους λείπουν οι γνώσεις, τουλάχιστον στο ΕΜΠ. Στο λύκειο είχαν υψηλούς βαθμούς, κουράστηκαν για να εισαχθούν σε σχολές με υψηλές βάσεις. Δυστυχώς όμως διαπιστώνω ότι δεν ξέρουν να μελετούν με συνδυαστικό τρόπο. Και από την άλλη δεν μπορούν να κάνουν κάτι διαφορετικό, να ξεφύγουν από τον συγκεκριμένο τρόπο διαβάσματος επί μιας διδακτέας ύλης. Δεν τους έχουν μάθει να μαθαίνουν, να γλεντάνε αυτό που μαθαίνουν», προσθέτει ο κ. Παπάζογλου. Ο ίδιος τονίζει ότι ένα από τα στρεβλά του συστήματος εισαγωγής στα ΑΕΙ είναι ότι εισάγονται φοιτητές σε τμήματα χωρίς να έχουν δώσει βάρος σε μαθήματα (για παράδειγμα, αυτό συμβαίνει με την Χημεία, που δεν γνωρίζουν οι επιτυχόντες από την τεχνολογική κατεύθυνση) που όμως είναι απαραίτητα για τα τμήματα αυτά. ˝

Το έχουμε γράψει πολλές φορές ˙ το σημερινό Λύκειο είναι μια χαλαρή βαθμίδα χωρίς ουσιαστική αξιολόγηση και εκπαιδευτικούς στόχους. Το γεγονός μάλιστα ότι προαπαιτούμενο των εισαγωγικών εξετάσεων είναι μόνο η ύλη της τελευταίας τάξης έχει περιορίσει σε σημαντικό βαθμό το γνωστικό πεδίο των μαθημάτων και η αποσπασματική εξεταστική διαδικασία ενισχύει τα φαινόμενα της αποστήθισης και της παπαγαλίας. Η ύπαρξη μάλιστα ενός και μοναδικού συγγράμματος το οποίο αποτελεί τον μπούσουλα όσων θεματοδοτούν στις εξετάσεις είναι ένας επιπρόσθετος λόγος.

Ο Χρυσόστομος Μπίκατζικ στην Κυριακάτικη Ελευθεροτυπία παρουσιάζει τις προτάσεις της Κομισιόν για την αναβάθμιση της ποιότητας της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης στην Ε.Ε.  Τι προτείνει η Κομισιόν;

  • Την εξεύρεση ενός πιο δίκαιου και ˝ σύγχρονου ˝ τρόπου εισαγωγής στα 4.000 πανεπιστήμια που λειτουργούν στην Ε.Ε. και στα οποία φοιτούν 17 εκατομμύρια άτομα και εργάζονται 1,5 εκατομμύριο πολίτες!
  • Τη δημιουργία ˝ δομημένων εταιρικών σχέσεων με την επιχειρηματική κοινότητα ˝ , όχι μόνο για τη χρηματοδότηση μεταπτυχιακών σπουδών όπως γίνεται ήδη σε πολλά ιδρύματα, αλλά και προπτυχιακών (χορηγίες για εργαστήρια, κύκλους σπουδών λόγω νέων αναγκών της αγοράς κ.λ.π.)

Στην αποδελτίωση της εβδομάδας που πέρασε πρέπει να προσθέσουμε την εξαιρετικά επιμελημένη έκδοση ˝ Παιδεία ˝ της Απογευματινής στην οποία ο Μιχάλης Αμοιραδάκης, ο Γιάννης Τσαρπαλής και ο υπογράφων καταθέτουν την άποψη των φροντιστών. Η ˝ Απογευματινή ˝ και ιδιαιτέρως η αρχισυντάκτρια της έκδοσης Λία Νικητάκη αποδεικνύουν τον δημοσιογραφικό πλουραλισμό της εφημερίδας για πολλοστή φορά. Όσο για τα κείμενα των εξαίρετων συναδέλφων τα παραθέτουμε αυτούσια.

Καλή εβδομάδα.

 

 

 

 

 

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *