Categories
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ ΘΕΜΑΤΩΝ

[σχολιασμός θεμάτων ’08] Νεοελληνική Γλώσσα

Οι φιλόλογοι Φανή Μέγα, Ιωάννα Αγγελή, Άννα Αδάμ, και Τάσος Λεϊμονής σχολιάζουν για το ιστολόγιο το σημερινό μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας.

Σχόλιο Νεοελληνικής Γλώσσας

Οι φιλόλογοι Φανή Μέγα, Ιωάννα Αγγελή, Άννα Αδάμ, και Τάσος Λεϊμονής σχολιάζουν για το ιστολόγιο το σημερινό μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας.

Κατανοητό και αναμενόμενο θέμα που απέρρεε άμεσα από το γνωστικό υλικό του σχολικού βιβλίου. Δεν παρουσίαζε προβλήματα στη διατύπωση. Η μόνη δυσκολία εντοπίστηκε στην εκπόνηση της περίληψης του λογοτεχνικού κειμένου.

Το κείμενο χαρακτηρίζεται από πρωτοτυπία καθότι φέτος επελέγη ένα στοχαστικό δοκίμιο συνοδευόμενο από παρατηρήσεις στις οποίες για να ανταποκριθούν οι μαθητές έπρεπε να γνωρίζουν τα χαρακτηριστικά του είδους αυτού.

Το ιστολόγιο αύριο Τετάρτη στις 7 μ.μ θα αναρτήσει χρηστικές οδηγίες στα Μαθηματικά και τη Βιολογία της γενικής παιδείας.

Καλή συνέχεια σε όλους…

 

One reply on “[σχολιασμός θεμάτων ’08] Νεοελληνική Γλώσσα”

Tο φετινό θέμα της έκθεσης ήταν πράγματι σαφές, ακίνδυνο , προσιτό σε όλους τους μαθητές, άμεσα σχετιζόμενο με τη διδακτική ύλη και σχετικό με τα βιώματα ίσως και τους καθημερινούς προβληματισμούς τους.
Η επιλογή ωστόσο του στοχαστικού δοκιμίου , από τις “Δοκιμές” του Σεφέρη γεννά πολλά ερωτηματικά για τα κριτήρια προσδιορισμού των εξεταζόμενων κειμένων και θα δημιουργήσει αρκετά μεγάλο πρόβλημα κατά τη διόρθωση. Η αποσπασματικότητα των σκέψεων ιδιαίτερα στις πρώτες γραμμές , η ασυνέχεια των συλλογισμών , αλλά και η ίδια η υφή του λογοτεχνικού κειμένου δεν ευνοούν την επεξεργασία της περίληψης. Ήδη διαφωνίες εκδηλώνονται ως προς τα κύρια σημεία στις προτεινόμενες από φιλολόγους περιλήψεις… πόσο μάλλον στη διαδικασία πύκνωσης και την αφαιρετική επεξεργασία , την οποία επιχείρησαν οι εξεταζόμενοι.Είναι προφανές ότι οι υποψήφιοι της Θεωρητικής Κατεύθυνσης είχαν περισσότερη εμπειρία και δυνατότητα διεισδυτικότητας στα νοήματα του λογοτεχνικού κειμένου.
Το άλλο δύσκολο σημείο ήταν η άσκηση για τη σύνταξη παραγράφου, που μάλλον δε συσχετίστηκε στην πλειοψηφία των γραπτών με το όλο θέμα του κειμένου. Πολλοί εξεταζόμενοι την επεξεργάστηκαν με αναφορά στον άνθρωπο γενικά.
Γιατί άραγε να βρίσκουν πάντοτε τρόπους οι φιλόλογοι και ιδιαίτερα όσοι συμμετέχουν στις εξεταστικές επιτροπές τα νέα παιδιά να απωθούνται από τα μνημειώδη κείμενα των μεγάλων Ελλήνων λογοτεχνών;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *