Οι Ρομαντικοί της Εκπαίδευσης και Άλλες Ιστορίες…

Οι φροντιστές ανήκουν στους ρομαντικούς της εκπαίδευσης που πιστεύουν ότι κανένας γενετικός ή κοινωνικός λόγος δεν μπορεί να εμποδίσει τα παιδιά να πετύχουν στην ζωή τους. Μεγάλη συγκίνηση και ιδιαίτερη ικανοποίηση ένιωσα συναντώντας τυχαία τον Βαγγέλη, παλιό μαθητή της θεωρητικής κατεύθυνσης που με δυσκολία,   είναι αλήθεια, πέρασε πριν από χρόνια στο ΤΕΙ Νοσηλευτικής στην Αθήνα. Όταν συμπληρώναμε το μηχανογραφικό δελτίο με λιγοστά μόρια κανένας μας δεν είχε υπολογίσει την θέληση του Βαγγέλη που έγινε ένας άριστος φοιτητής και όταν τελείωσε τις σπουδές του μέσα από την σκληρή εξεταστική διαδικασία των κατατακτήριων εξετάσεων μπήκε στην Ιατρική Σχολή της Αθήνας και συνεχίζει με ιδιαίτερη επιτυχία να ανατρέπει την λογική του προδιαγεγραμμένου…

Ένας άλλος Βαγγέλης παιδί οικονομικών μεταναστών από την Αλβανία, μέτριος και αδιάφορος μαθητής στην εφηβεία του, μέσω των εξετάσεων των ομογενών πέρασε στο Οικονομικό Πανεπιστήμιο˙ μερικοί βιάστηκαν να προεξοφλήσουν ότι δεν θα περατώσει ποτέ τις σπουδές του ˙ όμως ο Βαγγέλης με άπειρο διάβασμα και ισχυρή θέληση συνεχίζει τις μεταπτυχιακές του σπουδές αποδεικνύοντας στην πράξη την αδυναμία των δασκάλων και του σχολείου να προβλέψουν το μέλλον των μαθητών τους.

Οι περίφημες στατιστικές του βιβλίου ˝ The Bell Curve" της ˝ κωδωνωτής καμπύλης ˝  ή αν θέλετε της ˝ γκαουσιανής ˝ των αποτελεσμάτων νοημοσύνης IQ που επεξεργάσθηκαν με βάση τα δεδομένα της Εθνικής Γεωγραφικής Μελέτης της Νεολαίας (NLSY) ο Charles Murray και ο Richard Herrnstein πάνε περίπατο πολλές φορές και αναθεωρούν κατά περίπτωση τις σκληρές αντιλήψεις ότι υπάρχουν γενετικοί και κοινωνικοί παράγοντες που σχετίζονται με την μάθηση και την επίδοση των μαθητών. Εμείς πάντως οι φροντιστές είμαστε ˝ γεννημένοι ˝ για να προσπαθούμε και να προσδοκούμε την ˝ αφύπνιση ˝ και των πλέον αδύναμων μαθητών μας. Δεν πιστεύουμε ότι υπάρχουν παιδιά που ˝ δεν παίρνουν τα γράμματα ˝ και με την υπομονή του δασκάλου αναζητούμε τους δίαυλους της μάθησης και της διδαχής που είναι έτσι κι αλλιώς διαφορετικοί για τον καθένα μας.

Κατά τα άλλα μια ήσυχη εκπαιδευτικά εβδομάδα προοιωνίζεται ένα ˝ καυτό ˝ χειμώνα στην παιδεία…

Σε συγκέντρωση γονέων Πειραματικού Λυκείου της Αθήνας γονιός με παραδοσιακές απόψεις περί φροντιστηρίων και δημόσιας παιδείας ξιφουλκεί κατά της ˝ παραπαιδείας ˝ .

Από το βήμα της συγκέντρωσης με τον χειμαρρώδη λόγο του ο Dr Μιχάλης Χρυσοβέργης μαθηματικός και κόσμημα της δημόσιας εκπαίδευσης είναι κατηγορηματικός και ξεκάθαρος

˝ Τα φροντιστήρια συμβάλλουν στην ελληνική παιδεία, οι φροντιστές είναι σπουδαίοι δάσκαλοι και μην ξεχνάτε ότι φροντιστήρια υπάρχουν και στην Αμερική…˝ .

Βουβαμάρα στο ακροατήριο και παγωμάρα στους παρευρισκόμενους προστάτες του δημοσίου σχολείου που άμα λάχει κάνουν και κανένα ιδιαίτερο τα απογεύματα στους μαθητές τους…

Σύμφωνα με έρευνα του Π.Ι. στα πολυδιαφημισμένα παιδαγωγικά τμήματα της χώρας σπουδάζουν σήμερα σε μεγάλα ποσοστά νέες και νέοι που δεν επιθυμούν να γίνουν δάσκαλοι! Δηλώνουν ανοικτά ότι ο στόχος είναι να βρουν γρήγορα δουλειά και να μονιμοποιηθούν στο Δημόσιο!

Ο Γεώργιος Μπαμπινιώτης επανέρχεται στην αναγκαιότητα του πολλαπλού βιβλίου καθώς το εκπαιδευτικό μας σύστημα παράγει ˝ homies unius libri ˝ ανθρώπους του ενός συγγράμματος από το δημοτικό μέχρι το πανεπιστήμιο…

Ο επίτροπος της Ε.Ε. σε θέματα εσωτερικής αγοράς Charlie McCreevy προσδιόρισε με ακρίβεια τα δικαιώματα της ελληνικής πολιτείας στο θέμα των ΚΕΣ που συνεργάζονται με ευρωπαϊκά πανεπιστήμια

˝ Ο επίτροπος αναφέρει ότι το μόνο δικαίωμα που έχει η ελληνική πολιτεία είναι « να επαληθεύει με τον αρμόδιο φορέα στο κράτος – μέλος καταγωγής του τίτλου εκπαίδευσης: α) κατά πόσον η εκπαίδευση στο ίδρυμα που παρέσχε την κατάρτιση έχει πιστοποιηθεί επισήμως από το εκπαιδευτικό ίδρυμα που βρίσκεται στο κράτος – μέλος καταγωγής του τίτλου, β) κατά πόσον οι τίτλοι εκπαίδευσης που έχουν εκδοθεί είναι οι ίδιοι με εκείνους που θα είχαν χορηγηθεί αν η εκπαίδευση είχε πραγματοποιηθεί εξ ολοκλήρου στο κράτος – μέλος καταγωγής του τίτλου και γ) κατά πόσον οι τίτλοι εκπαίδευσης προσδίδουν τα ίδια επαγγελματικά δικαιώματα στην επικράτεια του κράτους – μέλους που χορήγησε τον τίτλο » ".

Αυτό καθόλου δεν άρεσε στον Δημήτρη Παπαδημούλη ο οποίος ως γνήσιος αριστερός κρατιστής ζήτησε τον καθολικό έλεγχο της αδιάφθορης ελληνικής πολιτείας.

Εδώ σύντροφε δεν μπορούμε να βρούμε άκρη με τις PORSE της Παντείου και τα εκατομμύρια των λίτρων πετρελαίου του Αριστοτελείου. Δείξε λίγη κατανόηση…

Στην αποδελτίωση της εβδομάδας να προσθέσουμε τις επισημάνσεις του Αποστόλου Λακασά στην Καθημερινή της Παρασκευής 10 Οκτωβρίου 2008

"Λύση «ευκαιρίας» αποτελούν οι βαλκανικές χώρες για όσους Έλληνες έχουν όνειρο την Ιατρική αλλά δεν τα καταφέρνουν στην Ελλάδα. Επί χρόνια, πολλά Ελληνόπουλα επιλέγουν να σπουδάσουν στις ιατρικές σχολές βουλγαρικών και ρουμανικών πανεπιστημίων. Με βάση τα στοιχεία της τελευταίας έκθεσης του Οργανισμού Οικονομικής Συνεργασίας και Ανάπτυξης (ΟΟΣΑ) περίπου 5.500 Έλληνες επιλέγουν να σπουδάσουν και σε χώρες εκτός ΟΟΣΑ, και κατά κύριο λόγο σε πανεπιστήμια αυτών των χωρών. Όμως τώρα πλέον η Ελλάδα δεν… εξάγει μόνο φοιτητές αλλά και αποφοίτους. Πολλοί πτυχιούχοι Ιατρικής αποφασίζουν να αποκτήσουν την ειδικότητά τους στα νοσοκομεία των γειτονικών χωρών. Αιτία, οι τεράστιες λίστες αναμονής για ειδικότητα στα ελληνικά νοσοκομεία, με αποτέλεσμα κάποιοι να περιμένουν έως και μία δεκαετία. Ενδεικτικό μάλιστα της κατάστασης είναι ότι πολλοί έχουν μετατρέψει την αγωνία των ιατρών για επαγγελματική αποκατάσταση σε εμπόριο, καθώς πληροφορίες της «Κ» αναφέρουν ότι ταξιδιωτικά γραφεία οργανώνουν τις σπουδές ειδικότητας στα βαλκανικά νοσοκομεία."

Το Σαββατοκύριακο ξεκινά στα περισσότερα φροντιστήρια της χώρας ο ετήσιος κύκλος των τρίωρων διαγωνισμάτων στα οποία πολλοί από εμάς είμαστε παρόντες συμμετέχοντας στην εξεταστική προσομοίωση των μαθητών μας που αποτελεί το ισχυρό πλεονέκτημα των φροντιστηρίων έναντι των ιδιαίτερων μαθημάτων. Καθηγητής πανεπιστημίου που έζησε τα τελευταία χρόνια το φροντιστήριο και την δοκιμασία των διαγωνισμάτων μού είπε επιγραμματικά: " Τώρα πια συνειδητοποιώ ότι το φροντιστήριο δεν είναι ζήτημα μαζικής υστερίας αλλά ουσιαστικής παιδαγωγικής στήριξης … ". Καλή δύναμη φίλοι και συνάδελφοι… 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *