Τι Ρόλο Παίζουμε Εμείς

Για την αποκατάσταση της αλήθειας σας παραθέτω αυτούσιο το κομμάτι για τη Παιδεία του άμεσου κυβερνητικού προγράμματος  του ΣΥΡΙΖΑ όπως παρουσιάστηκε στις 1-7-2012 όπου δεν αναφέρεται πουθενά η λέξη παραπαιδεία . Ανεξάρτητα όμως από αυτό  θα ήθελα να επισημάνω τα εξής:

Από πότε συνάδελφε Μιχάλη  η ΟΕΦΕ είχε την άποψη ότι η Παιδεία είναι προϊόν της αγοράς;

Από πότε η ΟΕΦΕ είναι κατά της αναβάθμισης του Δημόσιου Σχολείου και του ρόλου των εκπαιδευτικών;

Από πότε εμείς οι φροντιστές στηρίζουμε τη δουλειά μας στην διάλυση του Δημόσιου Σχολείου η οποία απαξιώνει τη μόρφωση και στην οποία  έχουν οδηγήσει οι νεοφιλελεύθεροι πειραματισμοί των μαθητευόμενων μάγων του ΠΑΣΟΚ και της ΝΔ όλα αυτά τα χρόνια;

Κυρίως όμως

Από πότε γίναμε αδιάφοροι για τη κόλαση που βλέπουμε γύρω μας ,το διεθνή εξευτελισμό της χώρας μας,την ανεργία και απελπισία των γονιών ,τη βουβή θλίψη στα πρόσωπα των μαθητών μας,τη φυγή στο εξωτερικό των παλαιών μας μαθητών. Αυτά Μιχάλη μου αν σου είναι αδιάφορα (δεν το πιστεύω) εμένα προσωπικά με έχουν συγκλονίσει . Θέτουν το ερώτημα τι ρόλο παίζουμε  εμείς σ’ αυτό το τόπο. Μας υποχρεώνουν να βγούμε  πάνω από το καθημερινό μας ταμείο-όσο γεμάτο μπορεί (;) να είναι-και να δούμε πως θα σταματήσουμε τη κατρακύλα , το πόνο ,τη θλίψη και τις καθημερινές αυτοκτονίες. Αυτό που είναι βέβαιο είναι ότι η συνέχιση αυτής της κατρακύλας και η διάλυση της κοινωνίας θα μας οδηγήσει όλους στο πάτο . Το κάστρο μας είναι μικρό για να σταματήσει το τσουνάμι της καταστροφής που στέλνουν καταπάνω μας.

Άλλωστε δεν γίναμε φροντιστές εκ πεποιθήσεως.Γίναμε φροντιστές για να ζήσουμε με αξιοπρέπεια και να προσφέρουμε,και προσφέρουμε, ως εκπαιδευτικοί και παιδαγωγοί κατά πως νομίζουμε και μπορούμε ,καλύτερα στη κοινωνία  στις νεότερες γενιές και στη χώρα μας. Με αυτήν την έννοια έχουμε υποχρέωση να πρωτοστατήσουμε στον αγώνα για μια νέα ελπίδα και ένα νέο συλλογικό όνειρο αξιοπρέπειας για τους μαθητές μας.

Επί του θέματος όμως , αν  πριν  χρόνια  η ΟΕΦΕ–  όπως είχα προτείνει σε ένα συνέδριο είχε μελετήσει και είχε σήμερα διαμορφώσει μια στρατηγική η οποία θα προσδιόριζε το ρόλο και τη προοπτική των φροντιστηρίων σε συνδυασμό  με την υποχρέωση της Πολιτείας να παρέχει δωρεάν εκπαίδευση σε όλους τους νέους χωρίς διακρίσεις, σήμερα  δεν θα ήσουν πανικοβλημένος αναπαράγοντας (άθελά σου ίσως) τη κινδυνολογία των πιο συντηρητικών κύκλων οι οποίοι επιδιώκουν την αποδόμηση της έννοιας του δημόσιου συμφέροντος μέσα  τη χυδαία εμπορευματοποίηση των πάντων  και οι οποίοι το μόνο που  κάνουν είναι να επενδύουν στη διαστρέβλωση και στο φόβο.

Αυτό νομίζω πρέπει να κάνει έστω και τώρα η ΟΕΦΕ και να προχωρήσει με θεσμικό τρόπο σε διάλογο με τη νέα κυβέρνηση . Ο ΣΥΡΙΖΑ πάντως -από όσο αντιλαμβάνομαι- δεν είναι της λογικής να οδηγήσει τους 30.000 ανθρώπους που απασχολούνται με νόμιμο τρόπο στο δρόμο.

Θα παρακαλούσα τέλος να μείνουν κατά μέρος οι υποδείξεις για το τι θα ψηφίσουμε  ή δεν θα ψηφίσουμε οι οποίες υποτιμούν τη νοημοσύνη μας και προσβάλλουν τους διακινητές τους.

                                                ΠΑΠΑΔΕΡΑΚΗΣ ΑΝΤΩΝΗΣ

ΑΜΕΣΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΙΔΕΙΑ

1.Κατάργηση όλων των μνημονιακών νόμων για την παιδεία. Να παγώσουν όλες οι καταργήσεις –συγχωνεύσεις. Καμία απόλυση στην εκπαίδευση Να σταματήσουν όλες οι περαιτέρω μειώσεις των κονδυλίων για την παιδεία και την έρευνα. Καμία απόλυση, κατάργηση της «εργασιακής εφεδρείας» και όλων των ευέλικτων μορφών εργασίας στην εκπαίδευση.

 2.Διασφάλιση της χρηματοδότησης για τις πιεστικές ανάγκες της εκπαίδευσης. Αναπροσαρμογή της διάθεσης των κονδυλίων του ΕΣΠΑ.

3. Εξασφάλιση της λειτουργίας και διοίκησης όλων των τύπων δημόσιας γενικής και τεχνικής επαγγελματικής εκπαίδευσης, καθώς και των ΑΕΙ, το Σεπτέμβριο. Γι’ αυτό είναι αναγκαίο να επιλυθούν όλα τα βασικά ζητήματα λειτουργίας τους (σχολικά βιβλία, συγγράμματα, λειτουργικές δαπάνες, επαναλειτουργία σχολικών και πανεπιστημιακών βιβλιοθηκών). 25 μαθητές ανά τμήμα για την Β’βάθμια και προοπτικά 20 μαθητές για την Α’βάθμια. Προσπάθεια για κάλυψη όλων των αναγκών σε διδακτικό και διοικητικό προσωπικό καθώς και διασφάλιση της βιωσιμότητας των ερευνητικών κέντρων.

4. Ιδιαίτερο μέλημά μας είναι η άμβλυνση των εκπαιδευτικών και κοινωνικών ανισοτήτων. Πρόγραμμα στήριξης των παιδιών με μαθησιακές και άλλες δυσκολίες καθώς και των σχολείων που λειτουργούν στις πιο υποβαθμισμένες περιοχές της χώρας. Επαναφορά της ενισχυτικής διδασκαλίας. Δομές αλληλεγγύης και αντιμετώπισης της φτώχειας σε σχολεία και στα ΑΕΙ. Ανασυγκρότηση μαθητικής και φοιτητικής μέριμνας – σίτισης – στέγασης. Δωρεάν προληπτικός υγειονομικός έλεγχος των παιδιών που δεν έχουν υγειονομική περίθαλψη. Αξιοποίηση όλων των ανενεργών κονδυλίων του Υπ Παιδείας για την αντιμετώπιση του υποσιτισμού των νέων, δημιουργία κοινωνικών κυλικείων είτε αυτοδιαχειριζόμενων κατά το παράδειγμα του ΑΠΘ, οργάνωση σχολικών συσσιτίων σε περιοχές με μεγάλα προβλήματα λόγω κρίσης.

Είναι χρέος μας να αποκαταστήσουμε την αξιοπρέπεια των εκπαιδευτικών και να συντονίσουμε, μέσα από ένα πραγματικό διάλογο όλους τους εκπαιδευτικούς και ερευνητικούς φορείς, τους μαθητές, φοιτητές και γονείς για την αναγέννηση της Παιδείας του τόπου μας, του βασικότερου επενδυτικού κεφαλαίου που διαθέτουμε.

 

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *