Η ανοιχτή ατζέντα της Παιδείας [Άρθρο στον Κόσμο του Επενδυτή]

Οι επερχόμενες εκλογές θα αναδείξουν μια νέα πολιτική ηγεσία η οποία θα κληθεί να διαχειρισθεί χωρίς χρονοτριβή ανοιχτά μέτωπα και ζέουσες υποθέσεις της ελληνικής παιδείας.

Τι θα γίνει για παράδειγμα με τα κολλέγια και τα επαγγελματικά δικαιώματα των αποφοίτων τους; Η περίφημη επιτροπή της αδειοδότησης των κολλεγίων θα συνεχίσει το έργο της με τα ελαστικά κριτήρια της προηγούμενης πολιτικής βούλησης για την νόμιμη λειτουργία τους ή θα ανασυσταθεί  προβάλλοντας τη συνήθη γραφειοκρατική δυσκαμψία που εφευρίσκεται όταν απουσιάζει η πραγματική πρόθεση της αναγνώρισης;

Τι θα γίνει με τις προτεινόμενες αλλαγές στο Λύκειο; Το αναμενόμενο πόρισμα του ΣΠΔΕ με ανατρεπτικές προτάσεις στη δομή, τη λειτουργία και τη φιλοσοφία του Λυκείου θα αποτελέσουν προτεραιότητα της νέας ηγεσίας ή θα προκριθεί ο μεσαίος δρόμος της αναμόρφωσης που προτείνει το Π.Ι.;

Ποιες από τις ρυθμίσεις που έχουν διατυπωθεί για το εξεταστικό θα γίνουν πράξη; Η κοινή παραδοχή όλων ότι το υπάρχον σύστημα έχει κλείσει τον κύκλο του και κυρίως έχει εκφυλιστεί με σωρεία άστοχων παρεμβάσεων δεν επιτρέπει πλέον καμία καθυστέρηση.

Ποιες αλλαγές θα επιχειρηθούν στην τεχνική και επαγγελματική εκπαίδευση η οποία παρά τις σχετικές μετονομασίες δεν κατάφερε να αναδειχθεί σε ισότιμη πρόταση μορφωτικής αξίας και επαγγελματικής προοπτικής;

Τι θα απογίνει με το θεσμικό πλαίσιο της λειτουργίας των ΚΕΣ και των σχολών της Πληροφορικής και τι θα γίνει με τον αναχρονιστικό νόμο για τη λειτουργία των φροντιστηρίων που επιζεί από το 1937 και αναπλάθει τις παθογένειες μιας σκοτεινής παιδείας και μιας μαύρης οικονομίας.

Τι θα συμβεί επιτέλους αναφορικά με την κοινωνική απαίτηση της αξιολόγησης των εκπαιδευτικών και του εκπαιδευτικού έργου σε όλες τις βαθμίδες; Πως θα επιλέγονται στην εκπαιδευτική πυραμίδα τα στελέχη της διοίκησής της;

Ποιες λύσεις θα δρομολογηθούν για να αποκατασταθεί η χωροταξική τυχαιότητα των ΑΕΙ και των ΑΤΕΙ και τι θα συμβεί με όλα εκείνα τα τμήματα που έχουν απαξιωθεί στην πράξη κατά τη συμπλήρωση των μηχανογραφικών δελτίων;

Οι πολιτικοί μας δεν μπορούν πλέον να δείχνουν το δρόμο της ποιοτικής παιδείας επιλέγοντας για τα παιδιά τους το Ι.Β. και τα φημισμένα πανεπιστήμια της υφηλίου αγνοώντας την αγωνία του κοινωνικού συνόλου για ανταποδοτικές σπουδές. Πράξη στοιχειώδους δικαιοσύνης και ίσων ευκαιριών είναι η επαναλειτουργία πρότυπων σχολείων σε κάθε νόμο και μια σιωπηρή επανάσταση ποιότητας στο ελληνικό σχολείο. Πράξη κοινωνικής δικαιοσύνης θα είναι και η εγγύηση του κόστους για κάθε νέο φοιτητή με αποδέκτη της χρηματοδότησης το πανεπιστήμιο της αρεσκείας του, όπως εγγράφει στο πρόγραμμα της η αξιωματική αντιπολίτευση. Πράξη κοινωνικής εξομάλυνσης θα είναι και η χρηματοδότηση της ποιοτικής και πιστοποιημένης ιδιωτικής παιδείας στην οποία οι γονείς πληρώνουν ως τιμωρία εκτός από τα δίδακτρα και τα σχολικά εγχειρίδια.

Ποια νέα ηγεσία και με ποια καινούρια μεθοδολογία θα αναμετρηθεί με το πλήθος των προβλημάτων της παιδείας μας;

Τα μεγάλα ζητούμενα της ελληνικής παιδείας απαιτούν άμεσες και γενναίες λύσεις μακράς πνοής.

Η κοινωνία έχει κουρασθεί από τα αναποτελεσματικά ημίμετρα. Στα πρόσωπα της νέας πολιτικής ηγεσίας θα δοκιμασθεί η δυνατότητα της λογικής συνέχειας απέναντι στην προγραμματική ασυνέπεια.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *