Categories
ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΑ ΚΑΙ ΕΠΙΚΑΙΡΑ

Παράνομα Ιδιαίτερα

733293_3_16

Με τον τίτλο “Το marketing και τα παράνομα ιδιαίτερα” , σε επιστολή προς Φροντιστές , ο Σύμβουλος Επιχειρήσεων Παναγιώτης Ρεγκούκος , διατυπώνει προβληματισμούς και καταλήγει σε μια πρόταση που δεν διατυπώνεται αναλυτικά και δημόσια … Ας αναλάβει την παρουσίασή της σε μια ανοιχτή εκδήλωση , σε ένα μικρό και αυτοχρηματοδοτούμενο από τους συμμετέχοντες Σεμινάριο … Οι Φροντιστές είναι συχνά επιφυλακτικοί και δύσπιστοι στην Επιχειρηματική Συμβουλευτική … Πείθονται όμως όταν διακρίνουν ένα ολοκληρωμένο σχέδιο … Μας αρέσει βέβαια και η Αντιγραφή χωρίς Χρέωση … Δεν είμαστε όμως Φωτεινοί Παντογνώστες …  Δείτε τις διαπιστώσεις και τα επιχειρήματα του κ. Ρεγκούκου …
“Είναι κοινά αποδεκτό πως σε κάθε αγορά θα πρέπει να επικρατεί η νομιμότητα , ως μια κοινή αφετηρία της επιχειρηματικότητας . Όλοι να είναι «ίσοι έναντι του νόμου» και κάθε κίνηση προς την αγορά , να βασίζεται σε καλύτερη ικανοποίηση των πελατών , πάντα όμως μέσα στο πλαίσιο του νόμου, για να υπάρχει ισοτιμία και ίση μεταχείριση για όλους …

733293_3_16

Με τον τίτλο “Το marketing και τα παράνομα ιδιαίτερα” , σε επιστολή προς Φροντιστές , ο Σύμβουλος Επιχειρήσεων Παναγιώτης Ρεγκούκος , διατυπώνει προβληματισμούς και καταλήγει σε μια πρόταση που δεν διατυπώνεται αναλυτικά και δημόσια … Ας αναλάβει την παρουσίασή της σε μια ανοιχτή εκδήλωση , σε ένα μικρό και αυτοχρηματοδοτούμενο από τους συμμετέχοντες Σεμινάριο … Οι Φροντιστές είναι συχνά επιφυλακτικοί και δύσπιστοι στην Επιχειρηματική Συμβουλευτική … Πείθονται όμως όταν διακρίνουν ένα ολοκληρωμένο σχέδιο … Μας αρέσει βέβαια και η Αντιγραφή χωρίς Χρέωση … Δεν είμαστε όμως Φωτεινοί Παντογνώστες …  Δείτε τις διαπιστώσεις και τα επιχειρήματα του κ. Ρεγκούκου …
“Είναι κοινά αποδεκτό πως σε κάθε αγορά θα πρέπει να επικρατεί η νομιμότητα , ως μια κοινή αφετηρία της επιχειρηματικότητας . Όλοι να είναι «ίσοι έναντι του νόμου» και κάθε κίνηση προς την αγορά , να βασίζεται σε καλύτερη ικανοποίηση των πελατών , πάντα όμως μέσα στο πλαίσιο του νόμου, για να υπάρχει ισοτιμία και ίση μεταχείριση για όλους .
Τελευταία , από τα συνδικαλιστικά όργανα των φροντιστών, γίνεται μια κινητοποίηση κυρίως εναντίον των παράνομων ιδιαιτέρων που κάνουν οι καθηγητές των δημόσιων σχολείων . Κάτι λένε επίσης και για τους αδιόριστους καθηγητές , που ως ελεύθεροι επαγγελματίες έχουν το δικαίωμα να κάνουν ιδιαίτερα , με την προϋπόθεση όμως να κόβουν τιμολόγιο για να είναι και αυτοί νόμιμοι .
Όμως το θέμα είναι «το παράνομο ιδιαίτερο» ή το «ιδιαίτερο» γενικώς ; Ποιος είναι ο ανταγωνισμός ; Είναι προφανές πως το κυνήγι των παράνομων μαθημάτων γίνεται, γιατί αποτελούν το 50% της όλης αγοράς . Φαίνεται λοιπόν λογικό πως αν σταματήσουν να γίνονται παράνομα μαθήματα , τότε η μισή αγορά που τα κάνει, θα κατευθυνθεί προς τα φροντιστήρια και … bingo ! Κερδίσαμε !
Τα πράγματα όμως δεν είναι καθόλου έτσι .
Η πρώτη διαπίστωση είναι πως ακόμη και αν κοπούν τελείως τα παράνομα μαθήματα των διορισμένων καθηγητών στο δημόσιο , η αγορά των ιδιαιτέρων θα μετακινηθεί προς τους αδιόριστους καθηγητές . Τίποτα δεν προεξοφλεί (κάτω από τις παρούσες συνθήκες) πως η αγορά θα κατευθυνθεί προς τα φροντιστήρια . Μήπως λοιπόν το κυνήγι των διορισμένων , τελικά ευνοήσει του αδιόριστους και έρθουμε πάλι στα ίδια ;
Μια δεύτερη διαπίστωση είναι πως τους διορισμένους μπορεί κανείς να τους βρει εύκολα , τους αδιόριστους όμως δεν μπορεί , γιατί δεν είναι και τόσο «επώνυμοι» όσο οι διορισμένο ι. Συνεπώς, πάντα θα υπάρχουν «παράνομα ιδιαίτερα» . Το θέμα λοιπόν ποιο είναι ; Και τι κέρδος έχουν τα φροντιστήρια από αυτό ;
Θα βρείτε όλες τις απαντήσεις στα ερωτήματα σας , μόνο στην λογική και πράξη του marketing , δηλαδή της μελέτης της αγοράς . Ο ανταγωνισμός των φροντιστηρίων είναι τα «ιδιαίτερα» γενικώς και όχι αυτά ή τα άλλα ιδιαίτερα . Το φροντιστήριο δε , δεν μπορεί να γίνει ανταγωνιστικό βασιζόμενο στις τιμές , γιατί πάντα οι ανεξάρτητοι καθηγητές θα μπορούν να χρεώνουν πολύ λιγότερα , όταν μάλιστα τους μαστίζει η ανεργία . Το φροντιστήριο θα γίνει ανταγωνιστικό , μόνον όταν προσφέρει στους πελάτες (γονείς και μαθητές όμως , γιατί οι πελάτες στην περίπτωση μας είναι δύο και όχι ένας) , περισσότερα και καλύτερα προϊόντα και υπηρεσίες , από εκείνα που μπορεί να προσφέρει ο μοναχικός καθηγητής . Εκεί βρίσκεται το μυστικό και είναι ο μόνος τρόπος για να κοπεί ο δρόμος των πελατών προς το ιδιαίτερο . Χρειάζεται να κάνετε τον πελάτη να κατανοήσει , πως ακόμη και με την χαμηλή τιμή που δίνει ο καθηγητής , σε σχέση με όσα προσφέρει , βγαίνει ακριβότερος από ένα καλό φροντιστήριο που μπορεί να έχει υψηλότερες τιμές .
Γιαυτό υποστηρίζουμε πως πρέπει να αποκτήσετε περισσότερα πλεονεκτήματα , να προσφέρετε όλο και περισσότερα σε γονείς και μαθητές, να επεκτείνετε το ενδιαφέρον σας και σε νέες ανάγκες των μαθητών, αλλά και στις ανάγκες που έχουν οι γονείς τους . Να αγκαλιάσετε όλη την οικογένεια αν είναι δυνατόν , ώστε όλοι να νοιώθουν πως το φροντιστήριο σας είναι το «εκπαιδευτικό σπίτι» τους και όχι ο «σήμερα είναι-αύριο δεν είναι» καθηγητής στο σπίτι . Να προσθέσετε νέα προϊόντα και υπηρεσίες στο «πακέτο» σας , ώστε η πρόταση σας προς την αγορά να είναι τόσο πλήρης, ώστε να μην δίνει κανένα περιθώριο αρνητικής απάντησης .
Το καλό μάθημα , τα καλά βιβλία , ο διαδραστικός πίνακας , η καλή ενημέρωση , τα δωρεάν ενισχυτικά μαθήματα , το περιβάλλον και ο χώρος , τα διαγωνίσματα , οι επαναλήψεις κλπ. δεν είναι πλέον αρκετά (εκτός του ότι μπορεί να τα προσφέρει και ο μεμονωμένος καθηγητής) . Οι γονείς και οι μαθητές τα έχουν συνηθίσει και μπορούν να τα βρουν παντού , ακόμη και ανάμεσα άλλα στα φροντιστήρια της περιοχής . Γιαυτό και η πρώτη ερώτηση που κάνουν είναι «πόσο κάνει ;». Αυτό δείχνει πως σας βλέπουν όλους ως όμοιους , χωρίς καμία διαφορά . Οπότε, πιστεύοντας πως θα πάρουν το ίδιο αποτέλεσμα από όλους, το μόνο κριτήριο επιλογής που έχουν είναι η χαμηλότερη τιμή . Λογικό δεν είναι ;
Η δική μας θέση απέναντι σε κάθε είδους θεμιτό ή αθέμιτο ανταγωνισμό σας , είναι αυτό που καθορίζει το marketing και το λέει ξεκάθαρα : η διαφοροποίηση με κάθε τρόπο από τα ιδιαίτερα μαθήματα και από το φροντιστήριο που είναι δίπλα ή απέναντι . Διαφοροποίηση όμως ουσιαστική και όχι επιφανειακή γιατί οι πελάτες (γονείς και μαθητές) δεν παρασύρονται πλέον από «φρου-φρου και αρώματα». Ψάχνουν για ουσία , για σιγουριά , για εμπιστοσύνη πως οι προσπάθειες του μαθητή θα ευοδωθούν και θα φέρουν το επιθυμητό αποτέλεσμα .
Όσο γυρνάτε την πλάτη στις πραγματικές τους ανάγκες , τόσο και εκείνοι θα γυρίζουν την δική τους πλάτη απέναντι σας ή θα σας κάνουν παζάρια μέχρι να πετύχουν την τιμή που θέλουν ή θα σας επιβάλλονται με την απειλή του άλλου φροντιστηρίου ή θα σας καθυστερούν τα δίδακτρα ή και δεν θα σας τα δίνουν ποτέ .
Αλλάξτε λοιπόν όσο είναι καιρός , γιατί κανένα συνδικαλιστικό όργανο δεν μπορεί να σας εγγυηθεί πότε και αν θα λύσει το πρόβλημα των παράνομων ιδιαιτέρων των διορισμένων ή των αδιόριστων καθηγητών . Προσπαθούν οι άνθρωπο ι, διεκδικούν και καλά κάνουν, αλλά δεν είναι δικό τους θέμα .
Όσο εκείνοι θα συνεχίζουν το σημαντικό αυτό έργο τους, εσείς θα κάθεστε με σταυρωμένα χέρια ;
Για αυτό σας έχουμε «ταράξει» στην αλληλογραφία, στα νέα προϊόντα και υπηρεσίες, στις νέες ιδέες και αντιλήψεις ! Η πρόθεση μας δεν είναι η ενόχληση, η κατηγορία εναντίον σας ή η υποτίμηση της δουλειάς σας . Η πρόθεση μας είναι να σας προσφέρουμε όλο και περισσότερα από τα μέσα που χρειάζεστε για να επιβιώσετε σε πρώτη φάση και να εξελιχθείτε σε δεύτερη . Και δεν θα σταματήσουμε να το κάνουμε. Ήδη, όπως σας έχουμε ενημερώσει, υπάρχει μια μοναδική , πρωτοποριακή και ισχυρότατη πρόταση μας στο Δ.Σ. της ΟΕΦΕ . Ελπίζουμε πως θα γίνει δεκτή , για να αντιμετωπίσουμε μαζί , αποτελεσματικά τον αθέμιτο ανταγωνισμό των ιδιαιτέρων και να κατευθύνουμε την αγορά προς τα φροντιστήρια σας . Αλλά ακόμη και αν δεν γίνει δεκτή για το σύνολο των φροντιστηρίων , πρέπει να κινηθείτε με δική σας πρωτοβουλία και να αναλάβετε την ευθύνη που έχετε απέναντι στο φροντιστήριο σας ως «επιχείρηση» και τους ανθρώπους που ζούνε από αυτό, εσάς των ίδιων , συμπεριλαμβανομένων.”

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *