Θετικές οι Προτάσεις των Φροντιστών

St-27-8

Στο πλαίσιο των τακτικών επαφών με τους εκπροσώπους των ΜΜΕ της Θεσσαλονίκης, το ΔΣ της Ομοσπονδίας Εκπαιδευτικών Φροντιστών Ελλάδος (ΟΕΦΕ) διοργάνωσε χθες , Τρίτη, 27 Αυγούστου, συνέντευξη Τύπου , η οποία πραγματοποιήθηκε στο Επαγγελματικό Επιμελητήριο Θεσσαλονίκης . Στη συνέντευξη Τύπου μίλησαν οι Κώστας Αμπατζίδης (πρόεδρος της ΟΕΦΕ), Απόστολος Τζακόπουλος (πρόεδρος του Συνδέσμου Φροντιστών Βορείου Ελλάδος) και Αρης Τεμεκενίδης (ειδικός γραμματέας της ΟΕΦΕ), που ανέπτυξαν τις απόψεις τους για τη νέα φροντιστηριακή χρονιά και το νέο θεσμικό πλαίσιο για το λύκειο .
Σημεία εισήγησης του προέδρου της ΟΕΦΕ Κώστα Αμπατζίδη
«Τα φροντιστήρια, όπως τονίστηκε και στο πρόσφατο συνέδριο της ΟΕΦΕ, είναι μία παγκόσμια πραγματικότητα και όχι ένα ελληνικό φαινόμενο. Η ύπαρξη τους αποτελεί αναγκαιότητα, γιατί προσφέρουν στην εκπαιδευτική διαδικασία λειτουργώντας παράλληλα και συμπληρωματικά με τη δημόσια εκπαίδευση.
Σήμερα παρ’ όλη την κρίση και τα προβλήματα της παραμένουν προσιτά στην ελληνική οικογένεια, που δοκιμάζεται σκληρά. Την τελευταία πενταετία τα φροντιστήρια έχουν μειώσει τα δίδακτρα έως και 40% διατηρώντας παράλληλα την ποιότητα των υπηρεσιών τους ενώ παρέχουν ειδική αντιμετώπιση για τους οικονομικά ασθενέστερους . Παράλληλα οι φροντιστές αναπτύσσουν έντονη κοινωνική δραστηριότητα, συνεργάζονται με όλους τους αρμόδιους φορείς για την αναβάθμιση της παιδείας και προσφέρουν με τη δραστηριότητα τους και την επιχειρηματική τους συνέπεια, στην Ελληνική οικονομία και την προσπάθειά της να ξαναβρεί το δρόμο της ανάπτυξης.
Η Ομοσπονδία Φροντιστών εκπροσωπεί τα νόμιμα – αδειοδοτημένα φροντιστήρια στη χώρα μας που παρέχουν αξιόπιστη – ολοκληρωμένη παροχή υπηρεσιών στηρίζοντας παράλληλα τη νόμιμη απασχόληση εξειδικευμένων καθηγητών. Εκπροσωπεί την εγγυημένη παροχή εκπαιδευτικών υπηρεσιών και όχι την ανεξέλεγκτη εκπαιδευτική παραπαιδεία – παραοικονομία. Στηρίζει την προσπάθεια των νέων της χώρας μας, να ζήσουν μια καλύτερη ζωή, μέσα από τις σπουδές τους.
Οι φροντιστές είμαστε υπέρ μιας ισχυρής, αποτελεσματικής και ποιοτικής δημόσιας, κρατικής εκπαίδευσης. Έτσι αναδεικνύεται ο δικός μας διακριτός και συμπληρωματικός ρόλος.
Σε όλες τις σύγχρονες κοινωνίες συνυπάρχουν η κρατική και η νόμιμη ιδιωτική εκπαίδευση. Με τη δραστηριότητα και τη συνεργασία τους αναβαθμίζεται η εκπαιδευτική διαδικασία και η παιδεία γενικότερα, προς όφελος της κοινωνίας.
Ο εκπαιδευτικός κόσμος, μεταξύ αυτών και πολλοί φροντιστές συμμετείχε με σχόλια και προτάσεις στη διαβούλευση για το νέο θεσμικό πλαίσιο, διατυπώνοντας σοβαρές και δημιουργικές ιδέες για τη βελτίωση του.
Αυτό σημαίνει ότι οι εκπαιδευτικοί είναι υπέρ του διαλόγου, των αλλαγών και των βελτιώσεων. Ειδικά οι φροντιστές είναι βέβαιο ότι θα ανταποκριθούμε στις απαιτήσεις που διαμορφώνονται, με ταχύτατο ρυθμό όπως συνέβη σε όλες τις εκπαιδευτικές μεταρρυθμίσεις που έχουν προηγηθεί, γιατί διαθέτουμε βαθύ αίσθημα ευθύνης απέναντι στη νέα γενιά και τις ελπίδες της, ευελιξία και ικανότητα προσαρμογής.
Παρόλα αυτά η αλλαγή του θεσμικού πλαισίου είναι μια βεβιασμένη αλλαγή. Είναι απαραίτητο οι αλλαγές να σχεδιάζονται έγκαιρα και να υπάρχει ο αναγκαίος χρόνος προετοιμασίας για την εφαρμογή τους.
Οι παρατηρήσεις μας
Βασική μας επιδίωξη παραμένει ένα δημοκρατικό εκπαιδευτικό σύστημα που φιλτράρει ποιοτικά τη γνώση που παρέχει και εφαρμόζει την αξιολόγηση σε όλα τα επίπεδα. Μια εκπαίδευση που ενισχύει με συμπληρωματική διδασκαλία όσα παιδιά συναντούν δυσκολίες ώστε να βελτιώνει το επίπεδο όλων. Ένα σύστημα που επιβραβεύει την προσπάθεια αλλά και στηρίζει τους αδύναμους, δημιουργώντας ευκαιρίες για όλους. Δημοκρατικό σχολείο είναι αυτό που ελέγχει την παρεχόμενη γνώση.
• Μας βρίσκει λοιπόν σύμφωνους ο συνυπολογισμός των βαθμών προαγωγής και απόλυσης για την εισαγωγή στο πανεπιστήμιο. Οφείλουμε όλοι να εμπιστευθούμε και να σεβαστούμε την κρίση του καθηγητή του σχολείου.
• Οφείλουμε παράλληλα και πρωτίστως η πολιτεία να απομονώσουμε και να καταγγείλουμε τους επίορκους που θα προσπαθήσουν με την αλλαγή στη σημασία της προφορικής βαθμολογίας να προσελκύσουν μαθητές για ιδιαίτερα μαθήματα.
• Μια σημαντική μας επισήμανση αφορά τα Επιστημονικά πεδία εξειδίκευσης (ΕΠΕ). Στο νέο θεσμικό πλαίσιο κάθε υποψήφιος θα επιλέγει μόνο ένα. Καταργείται δηλαδή η οριζόντια κινητικότητα που ισχύει σήμερα. Θεωρούμε ότι χρειάζεται επανεξέταση ώστε να υπάρχει ευελιξία. Είμαστε έτοιμοι να καταθέσουμε διορθωτικές προτάσεις.
• Παράλληλα η θέσπιση του εθνικού οργανισμού εξετάσεων σε μια τόση κρίσιμη περίοδο που απαιτείται εξορθολογισμός των δαπανών του κράτους ίσως θα μπορούσε να αποφευχθεί.
• Είναι απαραίτητη επίσης η σύσταση συμβουλευτικής επιτροπής που να παρακολουθεί την εφαρμογή του νόμου. Μιας επιτροπής που θα είναι ανοιχτή σε όλες τις δημιουργικές δυνάμεις της εκπαίδευσης εξετάζοντας όλες τις προτάσεις.
• Εμείς επιθυμούμε να συμβάλουμε στην επιτυχία αυτής της προσπάθειας, με τη συμμετοχή μας στη διαμόρφωση της τράπεζας θεμάτων. Η επανέναρξη του διαλόγου στο εθνικό συμβούλιο παιδείας, με συμμετοχή όλων των φορέων χωρίς αποκλεισμούς είναι επιβεβλημένη. Είμαστε έτοιμοι να συμμετέχουμε με δημιουργικές αλλά και ρεαλιστικές προτάσεις.
• Το κράτος πρέπει να έχει συνέχεια ιδιαίτερα όταν πρόκειται για τον τομέα της εκπαίδευσης. Ο διορισμός μόνιμου Γραμματέα με θητεία που θα ορίζεται από την επιτροπή μορφωτικών υποθέσεων της βουλής και θα έχει την ευθύνη της ομαλής εφαρμογής των μεταρρυθμίσεων καθώς και την επίβλεψη των εξετάσεων εξασφαλίζει τη συνέχεια και την ομαλότητα.
Οι προτάσεις μας
Στη διαβούλευση διατυπώθηκε η άποψη ότι το νέο σύστημα θα οδηγήσει πολλούς μαθητές εκτός Λυκείου, κυρίως αυτούς που προέρχονται από τις ασθενέστερες οικονομικά τάξεις.
Η ΟΕΦΕ προτείνει η πολιτεία να στηρίξει αυτά τα παιδιά με σταθμισμένη χρηματοδότηση της οικογένειας (κουπόνι ενισχυτικής διδασκαλίας, voucher), ώστε να τους δοθεί η δυνατότητα να έχουν ισότιμη ενισχυτική διδασκαλία.
Είναι ένας διαφορετικός τρόπος χρηματοδότησης των εκπαιδευτικών υπηρεσιών με την οικογένεια να έχει το δικαίωμα επιλογής φροντιστηρίου.
Αυτή την πρόταση καταθέσαμε στο υπουργείο παιδείας, τη συζητήσαμε στο συνέδριό μας και την επαναφέρουμε σήμερα.
Η εκπαιδευτική μεταρρύθμιση πρέπει να έχει ως στόχους την ολική αναβάθμιση της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Αυτό μπορεί να επιτευχθεί μόνο με την ποιότητα του διδακτικού προσωπικού, το σύγχρονο περιεχόμενο των αναλυτικών προγραμμάτων, αλλά και διαρκή διαδικασία ελέγχου της παρεχόμενης γνώσης και αξιολόγησης.
Δε μπορεί να έχει ως στόχο το νόμιμο φροντιστήριο. Οι όποιες αναφορές μόνο ως ατυχείς μπορούν να χαρακτηριστούν και δείχνουν ένδεια επιχειρημάτων στα πλαίσια μιας λαϊκίστικης ρητορικής που έχει τις ρίζες της στη δεκαετία του 1960.
Η ΟΕΦΕ θα συνεχίσει να εργάζεται και να προσφέρει για την αναβάθμιση της Ελληνικής Παιδείας».

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *