Categories
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ ΘΕΜΑΤΩΝ

Υπερβολικές Αντιδράσεις

Η ταπεινή μας άποψη είναι ότι οι συνάδελφοι που υπογράφουν την ανακοίνωση της Ένωσης Ελλήνων Φυσικών υπερβάλλουν και ακυρώνουν ένα διαγώνισμα το οποίο προσδιορίζει με καθαρό τρόπο ποια πρέπει να είναι τα ζητούμενα μιας εξέτασης. Με ανάλογες αντιδράσεις αυτό το οποίο αυτονόητα θα συμβεί τα επόμενα χρόνια θα είναι θέματα που θα ικανοποιούν το λαϊκό αίσθημα και θα αποτρέπουν τη διαβάθμιση. Τα περί εξέτασης ταλέντων Φυσικής και η μελοδραματική επίκληση του κύρους της επιστήμης νομίζω ότι υπερβαίνουν την επιστημονική αδυναμία του Γ4. Αν δηλαδή οι συνάδελφοί μας που θεματοδότησαν με πρωτότυπο και εμπνευσμένο τρόπο στη διάρκεια της χθεσινής νύχτας είχαν φράξει το ενδεχόμενο της ανακύκλωσης τι θα είχε απομείνει από την ανακοίνωση της Ένωσής μας; Μπορούμε να διαφυλάξουμε το κύρος της επιστήμης και της εξέτασης χωρίς να είμαστε έτοιμοι να πυροβολήσουμε αδυναμίες που υπερβαίνουν το προφανώς αυτονόητο. Γιατί θα πρέπει να σκεφτούμε όταν ζητάμε να σταματήσει η διόρθωση τι θα συμβεί με εκείνους που επέλυσαν το θέμα χρησιμοποιώντας την κατάλληλη συνθήκη. Αν θέλουμε τα θέματα της Φυσικής να συρρικνωθούν στο επίπεδο μιας εξέτασης γενικής παιδείας υπό τον ευρύτερο τίτλο των Φυσικών Επιστημών όπως επιθυμούν ορισμένοι φοβάμαι ότι τους προσφέρουμε την καλύτερη ευκαιρία με εν θερμώ ανακοινώσεις. Αν μάλιστα αληθεύει ότι το Υπουργείο ετοιμάζει ανακοίνωση ανακατανομής των μονάδων του Γ4 τότε είναι σίγουρο ότι προσπαθώντας να διορθώσουμε μια επιστημονική αδυναμία θα αδικήσουμε εκείνους που το έλυσαν. Να τονίσω ακόμα ότι οι θεματοδότες στην προσπάθειά τους να βγάλουν μια γωνία με γνωστό τριγωνομετρικό αριθμό αναγκάστηκαν να μεταβάλλουν την αρχική τιμή της δύναμης. Εκεί ακριβώς εν τω μέσω της νυκτός συνέβη ένα ανθρώπινο λάθος που δεν αλλοιώνει το αποτέλεσμα ! Το ιστολόγιο παραθέτει το πλήρες κείμενο μιας ανακοίνωσης που θα μπορούσε να αποτυπώσει τις ιδέες και τις σωστές επιστημονικές επισημάνσεις χωρίς να πυροδοτεί την ατμόσφαιρα των εξετάσεων προς τέρψη εκείνων που ενοχλούνται από τη διαγωνιστική αξιολόγηση των Πανελλαδικών που επιλέγει πάντα τους καλύτερους.

Ανακοίνωση της Ε.Ε.Φ.

Τα θέματα της Φυσικής Κατεύθυνσης ήταν εντός διδαχθείσας ύλης. Το θέμα  Γ 4 όπως διατυπώθηκε είναι επιστημονικά λανθασμένο. Η ράβδος παίρνει αρκετή ενέργεια μέσω του έργου της δύναμης F ώστε να κάνει ανακύκλωση, με αποτέλεσμα η  κινητική της ενέργεια να αυξάνει επ’ άπειρον. Εκτός από το πρώτο θέμα που αποτελούσε το 1\4 των θεμάτων (δηλαδή 25 μονάδες), τα υπόλοιπα απαιτούσαν μεγάλη εμπειρία και ιδιαίτερη διαίσθηση στη φυσική, σαν να  επρόκειτο για διαγωνισμό ταλέντων φυσικής. Η χρονική διάρκεια των 3 ωρών δεν επαρκούσε για την αντιμετώπιση θεμάτων τέτοιου επιπέδου. Ως αποτέλεσμα καταργείται η διαβάθμιση στην βαθμολογία και δεν ανταποκρίνεται στον σκοπό της, δηλαδή την εισαγωγή των μαθητών ανάλογα με το επίπεδο τους στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Η Ένωση Ελλήνων Φυσικών ως ύστατη προσπάθεια να σώσει την τιμή και το κύρος της επιστήμης, ζητά συγνώμη για αυτά τα θέματα από τις μαθήτριες και τους μαθητές που διαγωνίστηκαν σήμερα. Καλούμε τους συναδέλφους βαθμολογητές μέχρι να υπάρξει διορθωτική ανακοίνωση, να μην προχωρήσουν στη διόρθωση των γραπτών.

Επιτροπή Επίλυσης Θεμάτων

Ζαρκαδούλας  Γιώργος, Καράβολας  Βασίλειος, Κασίδης  Αθανάσιος, Μάντης  Βαγγέλης, Νικολάου  Χαράλαμπος, Οικονομίδης  Μάκης, Πανάγος Λουκάς, Σαββάκης  Απόστολος, Τσεφαλάς  Κώστας, Φράγγος  Δημήτρης

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *