Αξέχαστες σε χιλιάδες υποψηφίους θα μείνουν οι φετινές πανελλαδικές εξετάσεις: οι βάσεις για είσοδο σε ΑΕΙ και ΤΕΙ έπεσαν έως και 3.500 μόρια σε ορισμένες σχολές, ενώ ορισμένοι υποψήφιοι των ειδικών κατηγοριών που θεσμοθέτησε ο πρώην – πλέον – υφυπουργός Παιδείας Γιάννης Πανάρετος, πέτυχαν την εισαγωγή τους σε κάποιες από τις λεγόμενες περιζήτητες σχολές με… λευκές κόλλες!
Οι τρομακτικές αδικίες που κυριάρχησαν στις φετινές εξετάσεις, οδηγούν τώρα το υπουργείο Παιδείας στην αναζήτηση νέων λύσεων για το διαρκές εξεταστικό πρόβλημα της χώρας. (Άρθρο του Νίκου Μάστορα στα σημερινά Νέα)
Η ελεύθερη πτώση των βάσεων, το χάσμα βαθμολογιών που εμφανίστηκε ανάμεσα στους υποψήφιους της κανονικής σειράς και των ειδικών κατηγοριών για εισαγωγή στην ίδια σχολή και ένα λάθος στα μηχανογραφικά που άφησε εκτός ΑΕΙ εκατοντάδες υποψηφίους ήταν τα τρία βασικά χαρακτηριστικά των εφετινών αποτελεσμάτων.
Ρεκόρ δεκαετίας σημειώθηκε φέτος στην πτώση των βάσεων καθώς οι περισσότερες σχολές κατρακύλησαν έως και πάνω από 3.500 μόρια. Για πρώτη φορά εδώ και πολλά χρόνια από όλες τις Ιατρικές, μόνο στην Ιατρική Σχολή της Αθήνας η βάση ξεπέρασε τα 19.000 μόρια. Πέρα από τις επιδόσεις των υποψηφίων, βασική αιτία της καθίζησης των βάσεων στις περιφερειακές σχολές είναι και η οικονομική κρίση που διαφοροποίησε εφέτος τις επιλογές, με περισσότερους υποψηφίους να επιλέγουν σχολές κοντά στον τόπο κατοικίας τους ώστε να μην αναγκαστούν σε υπέρογκα έξοδα διαβίωσης. Ο πρώτος των πρώτων, με επιδόσεις κοντά στο απόλυτο άριστα και 19.904 μόρια (19,88) εισήχθη στην Ιατρική Αθηνών ενώ ο έσχατος των τελευταίων, με 3.668 μόρια (βαθμός 2,9) μπήκε στη Σχολή Τουριστικών Επαγγελμάτων Ρόδου.
Υπάρχει όμως και υποψήφιος που ενώ τυπικά δεν θεωρείται τελευταίος των τελευταίων (αφού αυτός ο υπολογισμός γίνεται με κριτήριο τη βασική κατηγορία υποψηφίων του 90%) κατόρθωσε να μπει στο πανεπιστήμιο με βαθμό ακόμα μικρότερο από το 2,9, συγκεκριμένα με… 2,04, και μάλιστα στην περιζήτητη Σχολή Φιλολογίας του Πανεπιστημίου Αθήνας, όπου η βάση για τους υποψηφίους της κανονικής σειράς είναι 17,55! Πρόκειται για υποψήφιο της μιας εκ των τριών ειδικών κατηγοριών που αντικατέστησαν τη διαδικασία των μετεγγραφών, αυτής των πολυτέκνων. Και δεν είναι η μόνη περίπτωση. Το νέο σύστημα ανέδειξε τρομακτικές ανισότητες στην πρόσβαση των υποψηφίων, γι’ αυτό και το υπουργείο Παιδείας μελετά ήδη και νέα αλλαγή του για τις επόμενες εξετάσεις.
Από τη χαρά της επιτυχίας στην πίκρα της διαπίστωσης ότι ένα τεχνικό λάθος τους αφήνει εκτός Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης πέρασαν περίπου 1.000 υποψήφιοι σε όλη τη χώρα. Είχαν ξεχάσει να οριστικοποιήσουν τα μηχανογραφικά τους δελτία – που για πρώτη φορά εφέτος κατατέθηκαν αποκλειστικά μέσω ηλεκτρονικής διαδικασίας – με αποτέλεσμα να μείνουν εκτός… «Ο γιος μου συγκέντρωσε 19.025 μόρια και έπρεπε να εισάγεται στην Οδοντιατρική Θεσσαλονίκης», λέει στα «ΝΕΑ» η μητέρα του υποψηφίου από τη Λαμία Δημήτρη Τιμπλαλέξη. «Ομως δεν είδαμε το όνομά του στις ανακοινώσεις, καλέσαμε το υπουργείο και μας είπαν ότι δεν είχε οριστικοποιήσει το μηχανογραφικό του! Μα είναι δυνατόν; Και το υπουργείο γιατί δεν είχε μια δικλίδα ασφαλείας σε μια τόσο καινούργια διαδικασία, ώστε όσα παιδιά ξεχνούν την οριστικοποίηση να ενημερώνονται;» λέει με παράπονο η μητέρα…
Ο Γεώργιος Κωνσταντίνου Χατζητέγας γεννήθηκε στο Βουκουρέστι το 1957 από βλαχόφωνους Έλληνες γονείς και επαναπατρίσθηκε το 1966. Σπούδασε Φυσική στο Πανεπιστήμιο της Αθήνας. Από το 1982 διευθύνει φροντιστήρια γενικών εξετάσεων στην Αθήνα. Διδάσκει το μάθημα της Φυσικής σε υποψήφιους ΑΕΙ και ΤΕΙ. Αρθρογραφεί σε εφημερίδες και περιοδικά για επίκαιρα εκπαιδευτικά ζητήματα, συμμετέχει σε προγράμματα εφαρμοσμένου επαγγελματικού προσανατολισμού και σε πλήθος σχετικών σεμιναρίων – διαλέξεων – εκπομπών σε όλη την Ελλάδα. Είναι μέλος της Ένωσης Ελλήνων Φυσικών και της Εταιρείας Αρωμανικού Πολιτισμού. Το 2004 εκλέχθηκε Πρόεδρος της Ομοσπονδίας Εκπαιδευτικών Φροντιστών Ελλάδας. … ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
Η Ανατροπή του Ελληνικού Μύθου είναι ένα δοκίμιο που συμπυκνώνει τις αναζητήσεις και τους προβληματισμούς μιας δημιουργικής και πολυτάραχης οκταετίας στην πρώτη γραμμή, στα συλλογικά δρώμενα των Φροντιστών. Το βιβλίο αποδεικνύει ότι το φροντιστήριο δεν αποτελεί ένα εγχώριο φαινόμενο, αλλά διεθνές και διαχρονικό εκπαιδευτικό γεγονός. ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
Συμπληρώστε το e-mail σας στο παρακάτω πεδίο για να ενημερώνεστε πρώτοι από το ιστολόγιο.