Tη «φωτεινή πλευρά της ζωής» θα προβάλλουν στο εξής μαθητές γυμνασίου και λυκείου από την Ελλάδα, τη Ρουμανία, τη Βουλγαρία και τη Σλοβακία. Το θέμα αναδεικνύει η Ιωάννα Φωτιάδη από τις στήλες της σημερινής Καθημερινής. Το νέο ευρωπαϊκό πρόγραμμα «positive thinking» θέτει στο επίκεντρο τα -από όλους προσδοκώμενα πλέον- θετικά νέα και προτρέπει τους εφήβους να γίνουν άγγελοι καλών ειδήσεων. Από τον Σεπτέμβριο, όσοι μαθητές συμμετάσχουν στο πρόγραμμα θα κάνουν αποδελτίωση των πληροφοριών που διατίθενται στο Διαδίκτυο και στον Τύπο επιλέγοντας όσες διαθέτουν ένα θετικό πρόσημο ή ένα αισιόδοξο μήνυμα, θα τις μεταφράζουν στα αγγλικά, θα τις ταξινομούν ανάλογα με την κατηγορία (πολιτική, επιστήμη, αθλητικά, καλλιτεχνικά, περιβάλλον) και θα τις παρουσιάζουν στην ιστοσελίδα θετικών ειδήσεων www.positivenews.ro.
«Τα ΜΜΕ και ιδιαίτερα η τηλεόραση μας βομβαρδίζουν καθημερινά με ειδήσεις, κυρίως αρνητικές, αγνοώντας πολλά εποικοδομητικά και θετικά νέα», αναφέρει στην «Κ» ο κ. Πάνος Μήλιος, υπεύθυνος ευρωπαϊκών εκπαιδευτικών προγραμμάτων της εταιρείας Dian. «Λόγω της οικονομικής κρίσης προωθείται μια αρνητική ψυχολογική στάση, η οποία επιδρά αρνητικά στην εύθραυστη ψυχολογία των παιδιών και των εφήβων». Δεν είναι, άλλωστε, τυχαίο ότι η χώρα που κατέθεσε την ιδέα για το εν λόγω ευρωπαϊκό πρόγραμμα είναι η Ρουμανία, που δοκιμάζεται από μια ανάλογη οικονομική κρίση και έχει προσφύγει στο ΔΝΤ. Στη φίλη βαλκανική χώρα, μάλιστα, ο δήμαρχος Βουκουρεστίου έχει αγκαλιάσει το πρόγραμμα, ενώ οι αρχές του διδάσκονται ήδη σε μεταπτυχιακά προγράμματα εκπαιδευτικών με στόχο μακροπρόθεσμα να ενσωματωθούν στο εκπαιδευτικό σύστημα. Η ιδέα βρήκε «ευήκοα ώτα» στις Βρυξέλλες, που ανέλαβαν τη χρηματοδότηση του προγράμματος για έναν χρόνο στο πλαίσιο του «life long learning». «Η φιλοδοξία μας, ωστόσο, είναι το πρόγραμμα να μείνει ζωντανό για πάντα και να συμβάλει στη δημιουργία μιας διαφορετικής νοοτροπίας στους νέους».
Το πρόγραμμα απευθύνεται κυρίως σε μαθητές που ασχολούνται με τους ηλεκτρονικούς υπολογιστές ή ενδιαφέρονται για τη δημοσιογραφία. Τα οφέλη είναι αναμφισβήτητα πολλά, αφού εξασκείται η κριτική ικανότητά τους, βελτιώνονται οι γλωσσικές τους δεξιότητες, εκπαιδεύονται στην ομαδική δουλειά, ενώ συνηθίζουν να βλέπουν το ποτήρι μισογεμάτο και όχι μισοάδειο! Επί του πρακτέου, τα παιδιά θα απασχολούνται στις ελεύθερες ώρες που προβλέπονται στο σχολικό πρόγραμμα υπό την επίβλεψη ενός καθηγητή.
Ωστόσο, υπάρχει η δυνατότητα να λάβουν μέρος και ανεξάρτητοι μαθητές από όλη την Ελλάδα, που θα διαθέτουν τον ανάλογο κωδικό και θα δουλεύουν από προσωπικό υπολογιστή. Επίσης, συν τω χρόνω θα δημιουργηθεί μια πλατφόρμα διαλόγου μεταξύ όλων των «αρθρογράφων», προκειμένου οι έφηβοι να ανταλλάσσουν ειδήσεις, αλλά και απόψεις. Προς το παρόν, από ελληνικής πλευράς συμμετέχει η Σχολή Μωραΐτη, την τεχνική υποστήριξη προσφέρει το Πολυτεχνείο Κρήτης, ενώ την υλοποίηση του προγράμματος έχει αναλάβει η Dian. Οι διοργανωτές, όμως, φιλοδοξούν ότι τους επόμενους μήνες τα σχολεία από όλες τις χώρες της Ευρώπης θα είναι 40 και οι μαθητές τουλάχιστον 4.000. Αντιστοίχως, εκτιμάται ότι ο ιστότοπος θα προσελκύσει αυξημένο αριθμό επισκεπτών, που θα αναζητούν μια εναλλακτική μορφή ενημέρωσης «φιλτραρισμένη» από την εφηβική ευαισθησία. Πάντως, η «πόρτα» είναι ανοιχτή και για τους αισιόδοξους ενήλικες. Η Dian καλεί όσους «ξετρυπώνουν» καλές ειδήσεις να τις αποστέλλουν στη διεύθυνσή της, προκειμένου να τις μεταφράσουν εν συνεχεία οι μαθητές.
Ο Γεώργιος Κωνσταντίνου Χατζητέγας γεννήθηκε στο Βουκουρέστι το 1957 από βλαχόφωνους Έλληνες γονείς και επαναπατρίσθηκε το 1966. Σπούδασε Φυσική στο Πανεπιστήμιο της Αθήνας. Από το 1982 διευθύνει φροντιστήρια γενικών εξετάσεων στην Αθήνα. Διδάσκει το μάθημα της Φυσικής σε υποψήφιους ΑΕΙ και ΤΕΙ. Αρθρογραφεί σε εφημερίδες και περιοδικά για επίκαιρα εκπαιδευτικά ζητήματα, συμμετέχει σε προγράμματα εφαρμοσμένου επαγγελματικού προσανατολισμού και σε πλήθος σχετικών σεμιναρίων – διαλέξεων – εκπομπών σε όλη την Ελλάδα. Είναι μέλος της Ένωσης Ελλήνων Φυσικών και της Εταιρείας Αρωμανικού Πολιτισμού. Το 2004 εκλέχθηκε Πρόεδρος της Ομοσπονδίας Εκπαιδευτικών Φροντιστών Ελλάδας. … ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
Η Ανατροπή του Ελληνικού Μύθου είναι ένα δοκίμιο που συμπυκνώνει τις αναζητήσεις και τους προβληματισμούς μιας δημιουργικής και πολυτάραχης οκταετίας στην πρώτη γραμμή, στα συλλογικά δρώμενα των Φροντιστών. Το βιβλίο αποδεικνύει ότι το φροντιστήριο δεν αποτελεί ένα εγχώριο φαινόμενο, αλλά διεθνές και διαχρονικό εκπαιδευτικό γεγονός. ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
Συμπληρώστε το e-mail σας στο παρακάτω πεδίο για να ενημερώνεστε πρώτοι από το ιστολόγιο.