Categories
ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΑ ΚΑΙ ΕΠΙΚΑΙΡΑ

Φροντιστήριο και για το Πτυχίο

Είναι από τους λιγοστούς σπουδαστές που παραδέχονται ότι απευθύνθηκαν σε φροντιστήριο για ενισχυτική διδασκαλία. Για τον Ανέστη Αβραµίδη, τεταρτοετή στα ΤΕΙ Πληροφορικής και Επικοινωνιών στις Σέρρες, η λύση στο προσωρινό, όπως αποδείχθηκε, µπλοκάρισµα των σπουδών του ήρθε µέσα από την εξωσχολική υποστήριξη που αναζήτησε από πέρυσι.

«Αν είσαι καθημερινά στις παραδόσεις και διαβάζεις κατά τη διάρκεια του εξαµήνου, τότε είσαι εντάξει. Όµως καθώς οι περισσότεροι φοιτητές συνήθως δεν μπαίνουν από την αρχή σ’ ένα πρόγραµµα, τα πράγµατα στην πορεία δυσκολεύουν. Έτσι κι εγώ, ύστερα από δύο χρόνια στη Σχολή διαπίστωσα πως είχα µείνει αρκετά πίσω. Μου ήταν ιδιαίτερα δύσκολο να αρχίσω τη διαδικασία διαβάσματος. Μου έλειπαν και πολλές βασικές γνώσεις, οπότε δεν ήξερα από πού να ξεκινήσω. Ευτυχώς, οι γονείς µου είχαν µάθει για ένα φοιτητικό φροντιστήριο στη Θεσσαλονίκη. Άρχισα, λοιπόν, µε Μαθηµατικά και Φυσική και φέτος κάνω κυρίως Προγραμματισμό …» λέει στα «ΝΕΑ».
Εκ του αποτελέσματος εκτιµά ότι η επιλογή του αυτή δεν πηγαίνει χαµένη. Ούτε και τα χρήµατα που δαπανά για τα δίδακτρα, συνολικά περίπου 250-375 ευρώ για τις απαιτούμενες 10-15 ώρες διδασκαλίας ανά µάθηµα (25 ευρώ η ώρα). «Το γεγονός ότι κάνω τα µαθήµατα από το σπίτι µου, µε βιντεοδιάσκεψη, µου αφαίρεσε και πολύ άγχος. ∆εν ξέρω πώς θα ένιωθα µέσα σε µια αίθουσα, ύστερα και από τα τόσα φροντιστήρια στη Γ’ Λυκείου. Το σημαντικότερο, ωστόσο, για µένα είναι ότι µπόρεσα πια να καταλάβω πώς πρέπει να διαβάζω, πώς να εμβαθύνω σε κάποιες έννοιες» εξηγεί.

Χείρα… φροντιστηριακής βοηθείας λαµβάνει εδώ και τέσσερις µήνες και η συμπολίτισσά του Ειρήνη Παπαντωνίου, σπουδάστρια των ΤΕΙ, στο Τµήµα Λογιστικής. Πέρασε την πόρτα φροντιστηρίου στη Θεσσαλονίκη µόλις πληροφορήθηκε από συμφοιτητές της για τη λειτουργία πανεπιστημιακών τµηµάτων. «Ήµουν λιγάκι αγχωμένη µε τις σπουδές µου, καθώς είµαι στο έβδοµο έτος και θέλω να πάρω το πτυχίο µου. Χρειαζόμουν κάτι πιο αποτελεσματικό για να περάσω επιτυχώς και τα λίγα τελευταία αλλά πολύ δύσκολα µαθήµατα που χρωστάω…» αναφέρει.
Είκοσι χρόνια στον χώρο των φροντιστηρίων αµιγώς σε φοιτητές, µε έδρα στους Αμπελοκήπους της Αθήνας, ο κ. Εδουάρδος Λαγανάς γνωρίζει άριστα το προφίλ και τις απαιτήσεις των φοιτητών που έχουν γίνει πλέον και μαθητές του. Σε ετήσια βάση, το φροντιστήριό του εξυπηρετεί κατά µέσον όρο 250-300 φοιτητές από τις Σχολές Θετικών Επιστηµών και Τµήµατα του Πολυτεχνείου. «Έχουν παρέλθει οι εποχές που µε δυο τρεις µέρες διάβασµα έπαιρνες το “πενταράκι”. Οι περισσότεροι προσέρχονται µε ανησυχία και ανασφάλεια για το µέλλον τους: έχουν διαπιστώσει ότι παρά τον χρόνο που δαπανούν για τις σπουδές τους δεν κατορθώνουν εύκολα να τις ολοκληρώσουν. Συχνά παραπονούνται ότι η πανεπιστημιακή παράδοση δεν συνάδει µε το επίπεδο των θεµάτων εξετάσεων. Άλλοι, ιδιαίτερα οι πρωτοετείς, επιθυµούν µια πιο οµαλή ροή σπουδών που ενδεχομένως λείπει από το ελληνικό Πανεπιστήμιο. Οι αριστούχοι, τέλος, που αναζητούν την ακόµα υψηλότερη βαθµολογία είναι µια άλλη, σηµαντική συνιστώσα…» επισημαίνει.
Στην Πάτρα η τεχνολογία είναι σύµµαχος των φοιτητών που απευθύνονται σε φροντιστήρια για την περαιτέρω επιµόρφωσή τους. «∆ίνουµε τη δυνατότητα και σ’ αυτόν που έχει λίγα µαθήµατα για να πάρει το πτυχίο του και θέλει να ξενοικιάσει ή σε όποιον δεν θέλει να σπαταλά τον χρόνο του σε περιττές διαδροµές να παρακολουθήσει και ζωντανό interactive µάθηµα, µε τη χρήση οπτικοακουστικών µέσων, όπου καθηγητής και φοιτητής έχουν επαφή µέσω κάµερας και full – duplex ήχου. Με τη χρήση white board, εξάλλου, αυτό που γράφει ο καθηγητής το βλέπει ο φοιτητής και αντίστροφα…» λέει ο κ. Ανδρέας Κοσµάτος, υπεύθυνος Σπουδών σε φροντιστήρια της Πάτρας τα οποία από το 2004 έστρεψαν το ενδιαφέρον τους αποκλειστικά στον φοιτητόκοσμο. Μετρούν σήµερα τέσσερα παραρτήματα – σε Αθήνα, Πάτρα, Γιάννινα. (Πηγή «Τα Νέα»)

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *