Βαθμολογικά Παραλειπόμενα Διαρκείας

Πριν από λίγο έληξε χωρίς αποτέλεσμα η συνάντηση της ΟΛΜΕ με τον γενικό γραμματέα του Υπουργείου Οικονομικών και η συνέντευξη της Υπουργού Παιδείας αναφορικά με το θέμα. Στο μεταξύ, οι σημερινές εφημερίδες αποκαλύπτουν το παρασκήνιο της τελευταίας συνεδρίασης της ΟΛΜΕ στην οποία το σώμα και οι παρατάξεις διχάστηκαν. Σύμφωνα με πληροφορίες του ιστολογίου μας η αποχή θα τερματιστεί την Πέμπτη και τα αποτελέσματα θα αναρτηθούν στα σχολεία την Παρασκευή 25 Ιουνίου. Την ίδια μέρα θα ανακοινωθούν και τα στατιστικά ανά μάθημα. Η αναστάτωση αυτή φέρνει στην επιφάνεια και το καθεστώς αδιαφάνειας στη λειτουργία των βαθμολογικών κέντρων. Η σημερινή Ελευθεροτυπία το υπαινίσσεται σαφώς αλλά δεν το αναδεικνύει με το καθοριστικό ερώτημα: Πώς επιλέγονται οι εκπαιδευτικοί που συνδράμουν στη λειτουργία των βαθμολογικών κέντρων; Η Μαρία Παπουτσάκη όμως έθεσε ευθέως το ερώτημα στην Υπουργό Παιδείας. Δείτε το σχετικό απόσπασμα της συνέντευξης και το δημοσίευμα της Ελευθεροτυπίας.

Μαρία Παπουτσάκη: Και επιπλέον εγώ τουλάχιστον γνωρίζω ότι πάρα πολλοί είναι εκείνοι οι οποίοι θέλουν να μετάσχουν σ' αυτή τη διαδικασία και έχουν παρατηρηθεί στο παρελθόν και πολλά παρατράγουδα γύρω από αυτό το θέμα και ποιοι επιλέγουν ποιους και κομματικά και δεν ξέρω τι άλλο.

Δεν ξέρω αν αυτό, εν πάση περιπτώσει ίσως και να ρίχνω λάδι στη φωτιά, αλλά θεωρώ ότι αύριο που έχουν τη συνεδρίασή τους, εάν επικρατήσει η γραμμή, τουλάχιστον μια παράταξη το έθεσε, αποχή διαρκείας, έχετε υπόψη σας πώς θα το αντιμετωπίσετε; Διαρκείας πια.

Υπουργός: Το πρώτο θέμα που βάλατε κα Παπουτσάκη για το θέμα των αμοιβών είναι ένα από τα ζητήματα που θα πρέπει να συζητήσουμε: για τον εξορθολογισμό και την αντιμετώπιση μιας πολύ μεγάλης γραφειοκρατίας, η οποία αφορά στη διεξαγωγή των εξετάσεων. Να σας πω ότι πέρα από τους βαθμολογητές και τους επιτηρητές υπάρχουν περίπου 2.000 Επιτροπές σε κεντρικό, εθνικό και λυκειακό επίπεδο όπου εκεί έγινε και η μεγάλη μείωση των αμοιβών, το θέμα των Επιτροπών.

Θεωρώ λοιπόν ότι και με αφορμή το γεγονός αυτό της αποχής από τη βαθμολογία, είναι μια ευκαιρία να επανεξετάσουμε όλο τον τρόπο της διεξαγωγής και των αμοιβών. Τώρα το δεύτερο, θα απαντήσω όπως και στους υπόλοιπους συναδέλφους σας. Αύριο είναι μια άλλη ημέρα και θεωρώ ότι θα είναι μία θετική ημέρα για όλα αυτά τα νέα παιδιά που περιμένουν με χτυποκάρδι.

Το δημοσίευμα της Ελευθεροτυπίας

Αδιαφανείς μεθόδους τοποθέτησης εκπαιδευτικών σε διάφορες θέσεις, ανορθόδοξη κατανομή των αμοιβών και ένα λαβυρινθώδες γραφειοκρατικό σύστημα αποκαλύπτει ο τρόπος λειτουργίας και η σύνθεση ενός Βαθμολογικού Κέντρου.

Είναι χαρακτηριστικό ότι οι βαθμολογητές εκτελούν περίπου το 1/3 των συνολικών εργασιών. Τα υπόλοιπα 2/3 είναι οι διάφορες φάσεις που περνούν τα γραπτά δοκίμια μέχρι να αποσταλούν τελικά οι βαθμολογίες στα σχολεία, δηλαδή παραλαβή, ανακάτεμα, δεματοποίηση, πρώτη βαθμολόγηση, δεύτερος έλεγχος, επικόλληση και όλα από την αρχή ξανά και ξανά μέχρι την καταχώριση στους Η/Υ, την εκτύπωση των καταστάσεων και ούτω καθ' εξής.

Κάθε Βαθμολογικό Κέντρο συστήνεται και λειτουργεί ως ακολούθως:

Επιτροπή: Πρόεδρος, σχολικός σύμβουλος ο οποίος ορίζεται με υπουργική απόφαση και ο οποίος κατά την κρίση του ορίζει:

– Έναν αντιπρόεδρο, εκπαιδευτικό Δευτεροβάθμιας Εκπ/σης.

– Έναν γραμματέα, εκπαιδευτικό Δευτεροβάθμιας Εκπ/σης.

– Τρεις βοηθούς γραμματείς, εκπαιδευτικούς Δευτεροβάθμιας Εκπ/σης.

– Προσωπικό από εκπαιδευτικούς για τη διεκπεραίωση των εργασιών του Κέντρου από 25 έως 80 άτομα, ανάλογα με τον αριθμό των γραπτών δοκιμίων που θα διορθωθούν στο Βαθμολογικό Κέντρο.

-Δεκαοκτώ μέλη, από εκπαιδευτικούς Δευτεροβάθμιας Εκπ/σης, οι οποίοι θα πρέπει να έχουν τις ειδικότητες των μαθημάτων που εξετάζονται Πανελλαδικά (Π.Ε. 02-03-04-09-19 & 20) και είναι υπεύθυνοι για το συντονισμό των βαθμολογητών ως προς την αντικειμενικότερη και χωρίς αποκλίσεις βαθμολόγηση των γραπτών δοκιμίων και

-Δύο καθαρίστριες

Βαθμολογητές:

Εκπαιδευτικοί Δευτεροβάθμιας Εκπ/σης των ειδικοτήτων που προαναφέρθηκαν, οι οποίοι θα πρέπει ένα από τα τελευταία τρία χρόνια να έχουν διδάξει το μάθημα που θα βαθμολογήσουν και ο αριθμός τους κυμαίνεται (ανάλογα με τον όγκο γραπτών σε κάθε Β.Κ.) από 300 έως και 600 άτομα περίπου.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *