Τα θέματα της Φυσικής κρίθηκαν από το σύνολο των εξεταζομένων απαιτητικά και δύσκολα. Το διαγώνισμα κρίνεται από τις επιδόσεις των εξεταζομένων. Το γεγονός όμως ότι το εύρος της ύλης έχει περιοριστεί με την εξεταστική λογική των πραγμάτων επαναφέρει την ανάγκη επαναπροσδιορισμού των ζητουμένων. Τα θέματα από άποψη Φυσικής ήταν πολύ καλά και αυτό πρέπει να είναι το επίπεδο σε μια πανελλαδική εξέταση για σχολές υψηλής ζήτησης. Η καλή γνώση της Φυσικής όλων των Λυκειακών τάξεων είναι κάτι το αυτονόητο και το επιβεβλημένο. Η αναθεώρηση της ύλης και των αναλυτικών προγραμμάτων δεν μπορεί να περιμένει. Διαφορετικά θα κρύβουμε τη γυμνία μας πίσω από γνωστές ασκήσεις και «προβλήματα» που θα μας αποστερούν την κριτική σκέψη και τη συνδυαστική ικανότητα. Δείτε τις λύσεις των θεμάτων στο www.pedio.ekp.gr
Ο Γεώργιος Κωνσταντίνου Χατζητέγας γεννήθηκε στο Βουκουρέστι το 1957 από βλαχόφωνους Έλληνες γονείς και επαναπατρίσθηκε το 1966. Σπούδασε Φυσική στο Πανεπιστήμιο της Αθήνας. Από το 1982 διευθύνει φροντιστήρια γενικών εξετάσεων στην Αθήνα. Διδάσκει το μάθημα της Φυσικής σε υποψήφιους ΑΕΙ και ΤΕΙ. Αρθρογραφεί σε εφημερίδες και περιοδικά για επίκαιρα εκπαιδευτικά ζητήματα, συμμετέχει σε προγράμματα εφαρμοσμένου επαγγελματικού προσανατολισμού και σε πλήθος σχετικών σεμιναρίων – διαλέξεων – εκπομπών σε όλη την Ελλάδα. Είναι μέλος της Ένωσης Ελλήνων Φυσικών και της Εταιρείας Αρωμανικού Πολιτισμού. Το 2004 εκλέχθηκε Πρόεδρος της Ομοσπονδίας Εκπαιδευτικών Φροντιστών Ελλάδας. … ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
Η Ανατροπή του Ελληνικού Μύθου είναι ένα δοκίμιο που συμπυκνώνει τις αναζητήσεις και τους προβληματισμούς μιας δημιουργικής και πολυτάραχης οκταετίας στην πρώτη γραμμή, στα συλλογικά δρώμενα των Φροντιστών. Το βιβλίο αποδεικνύει ότι το φροντιστήριο δεν αποτελεί ένα εγχώριο φαινόμενο, αλλά διεθνές και διαχρονικό εκπαιδευτικό γεγονός. ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
Συμπληρώστε το e-mail σας στο παρακάτω πεδίο για να ενημερώνεστε πρώτοι από το ιστολόγιο.
Το ερώτημα α από την 5 ερώτηση όπου ρωτά για την εξάρτηση του δείκτη διάθλασης είναι εκτός ύλης αφού αυτό αναφέρεται στην επόμενη παράγραφο (2.11 ΔΙΑΣΚΕΔΑΣΜΟΣ) και στην φυσική γενικής παιδείας
Δεν αναφέρει καποιος όμως κάτι σχετικά με αυτό.
Επίσης στο ερώτημα για την ροπή ζεύγους
Το βιβλίο αναφέρει ότι η ροπή ζεύγους είναι ίδια ως προς οποιδήποτε σημείο (σελ 113) και δίπλα στην εικόνα της ροπής ζεύγους (σχ. 4.12) αναφέρει “η ροπή ζεύγους είναι ίδια ως προς οποιδήποτε σημείο του επιπέδου” και το ερώτημα είναι
χαρακτηρίζουμε την πρόταση ως ημιτελή άρα λάθος ή μας αρκεί το κυριώς κείμενο του σχολικού βιβλίου και αφηνοούμε την λεζάντα αρα η πρόταση είναι σωστή;
Σημείωση: Η ροπή του ζεύγους είναι ίδια ως προς κάθε σημείο του επιπέδου για κάθε παράλληλο άξονα κάθετο στο επίπεδο γιατί αν πάρουμε άξονα παράλληλο σε μία από τις δυνάμεις του ζεύγους τότε η ολική ροπή είναι μηδέν.
Ευχαριστώ για τον χρόνο σας
ΔΟΥΚΑΤΖΗΣ ΒΑΣΙΛΗΣ ΦΥΣΙΚΟΣ
ΒΟΛΟΣ 27 /5 /2010