Αριστερή Κριτική στη Θεματοδοσία

Ο Ριζοσπάστης και η Αυγή διά χειρός και πνεύματος του Χρήστου Κάτσικα κατηγόρησαν ευθέως το Υπουργείο Παιδείας ότι με την «αυτομόρφωση» ως θέμα στη Νεοελληνική Γλώσσα πριμοδοτούν την λογική των ατομικών διαδρομών εξαφανίζοντας τις μαζικές μορφωτικές επαναστάσεις της απόλυτης ομοιομορφίας. Ο Ριζοσπάστης μάλιστα έγραψε για «ωμή ιδεολογική παρέμβαση που αναπαράγει την πολιτική της Ε.Ε. για τη διά βίου εκμετάλλευση». «Αριστερό» όχι στην αυτομόρφωση με την αντίληψη ότι το κράτος έχει την αποκλειστική υποχρέωση να μορφώνει τους πολίτες με τις επιταγές της μαζοποίησης που ζήσαμε στις λαϊκές δημοκρατίες. Έλεος Σύντροφοι!

Ο Ριζοσπάστης όμως έχει άποψη και για τα θέματα της Βιολογίας που συγγενεύουν με εκείνα της τρισκατάρατης προσομοίωσης των Φροντιστών. Δείτε το δημοσίευμα και βγάλτε τα συμπεράσματά σας.

Δύο από τα ερωτήματα στα οποία χτες εξετάστηκαν οι υποψήφιοι στη Βιολογία γενικής παιδείας ήταν παρόμοια με θέματα τα οποία είχαν ήδη «πέσει» σε διαγωνιστικό τεστ που διοργανώνει τα τελευταία χρόνια πριν από τις πανελλαδικές η Ομοσπονδία Εκπαιδευτικών Φροντιστών Ελλάδας, δηλαδή ο φορέας των ιδιοκτητών φροντιστηρίων. Το γεγονός δημιουργεί ερωτήματα για το πώς επιλέγονται τελικά, τα θέματα των πανελλαδικών εξετάσεων, ενώ δίνει τη δυνατότητα στους φροντιστηριάρχες να το αξιοποιήσουν για να αντλήσουν κύρος για τα διαγωνίσματά τους. Ουσιαστικά, το γεγονός, δείχνει και από άλλη μια σκοπιά το πρόβλημα της πολιτικής που έχει ανάγει σε «θεσμό» την παραπαιδεία.

Σε ό, τι αφορά τα υπόλοιπα μαθήματα, «αυξημένης δυσκολίας σε σχέση με τα αντίστοιχα περσινά» χαρακτηρίζει η Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία τα θέματα Μαθηματικών και Στοιχείων Στατιστικής γενικής παιδείας. Όπως σημειώνει, «καλύπτουν σχεδόν το σύνολο της ύλης και υπάρχουν ερωτήματα που συνδυάζουν διαφορετικά κεφάλαια. Η επιτυχής αντιμετώπιση προϋποθέτει πολύ καλή προετοιμασία από τους υποψηφίους», αναφέρει η ΕΜΕ.

Η Επιτροπή Παιδείας της Ένωσης Ελλήνων Φυσικών σημειώνει ότι τα θέματα Φυσικής που επέλεξε η Κεντρική Επιτροπή Εξετάσεων «έχουν ιδιαίτερα υψηλό επίπεδο δυσκολίας και αναντίστοιχο των επιπέδων δυσκολίας των άλλων μαθημάτων γενικής παιδείας, με αποτέλεσμα να υποβαθμίζεται η αντικειμενικότητα του συστήματος, αφού: δε μπορούν να αντιμετωπιστούν "επί ίσοις όροις" από τις μαθήτριες και τους μαθητές όλων των κατευθύνσεων, στερούν τους άριστους βαθμούς από όσους μαθητές επέλεξαν το μάθημα». «Προβληματική» χαρακτηρίζει τη διατύπωση του ερωτήματος Β2, εξηγώντας ότι «η "πλάκα" στην οποία αναφέρεται το θέμα πρέπει να έχει υπερφυσικές ιδιότητες ώστε να είναι μαύρο σώμα για μια δέσμη ακτινών Χ και διαφανές για μια άλλη».

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *