Αντιθέτως για τη Β΄ Λυκείου το ίδιο μάθημα θα διδάσκεται και στις τρεις κατευθύνσεις (Φιλολογία, Οικονομία και Κοινωνικές Επιστήμες, Θετικές Επιστήμες) τέσσερις ώρες. Αυτό σημαίνει ότι θα αντισταθμίζονται οι χαμένες ώρες της Γ΄ Λυκείου καθώς σύμφωνα με το ισχύον σύστημα η διδασκαλία της Ιστορίας στη θετική κατεύθυνση έχει ήδη περιορισθεί στις δύο ώρες εβδομαδιαίως.
«Η απόφαση του κυρίου υπουργού Παιδείας η οποία εντάσσεται στο πλαίσιο της εκπαιδευτικής μεταρρύθμισης δεν μπορεί παρά να προκαλέσει έκπληξη για την ασυμφωνία της με τις προφανείς ανάγκες μόρφωσης των νέων της Γαλλίας στο ξεκίνημα του 21ου αιώνα» αναφέρει το «κατηγορώ» που συνυπέγραψαν άνθρωποι του πνεύματος όπως ο ιστορικός Ζακ Λε Γκοφ και οι φιλόσοφοι Μισέλ Ονφρέ και Αλέν Φινκιελκρό και δημοσιεύθηκε στην εφημερίδα «Journal du Dimanch».
Οι υπογράφοντες επισημαίνουν τους «κινδύνους από την κοντόφθαλμη και χρησιμοθηρική λογική» της πρότασης, υπογραμμίζοντας ότι η διδασκαλία της Ιστορίας «είναι απαραίτητη για τον προσανατολισμό του σημερινού ανθρώπου την ώρα της παγκοσμιοποίησης».
Εφόσον το κείμενο κατατεθεί στο κοινοβούλιο και υιοθετηθεί από την πλειοψηφία οι προτεινόμενες αλλαγές θα τεθούν σε εφαρμογή σταδιακά από τη σχολική χρονιά 2011/12.
Με το μέτωπο των διανοουμένων συντάχθηκαν ηγετικά στελέχη της Αριστεράς όπως η επικεφαλής του Σοσιαλιστικού Κόμματος Μαρτίν Ομπρί, η Σεγκολέν Ρουαγιάλ καθώς και ένας βουλευτής του κυβερνώντος κόμματος UΜΡ. Από την πλευρά του ο κ. Σατέλ υπεραμύνθηκε των αλλαγών, εμμένοντας κυρίως στο ότι προτάσσεται απλώς «αναδιανομή» της διδακτέας ύλης. «Ακόμη και αν δεν διδαχθούν Ιστορία σε μια τάξη δεν νομίζω ότι οι μαθητές θα μείνουν αγράμματοι» δήλωσε ο υπουργός. Μοιρασμένες ανάμεσα στα δύο στρατόπεδα εμφανίζονται οι ενώσεις των καθηγητών μέσης εκπαίδευσης ενώ υπέρ της «μεταρρύθμισης Σατέλ» συντάσσεται μερίδα πανεπιστημιακών.
Η γαλλική εφημερίδα «Le Μondes» φιλοξενεί άρθρο του επιφανούς γάλλου επιστήμονα ΖανΜπατίστ Αντρέ, μέλους του κέντρου επιστημονικών ερευνών CΝRS, στο οποίο ο αρθρογράφος διερωτάται γιατί οι συμπατριώτες του δεν αντέδρασαν σε αντίστοιχη πρόταση κατάργησης της Χημείας, της Βιολογίας και της Φυσικής, η οποία διατυπώθηκε την περασμένη χρονιά. «Πώς νοείται η θέση ενός ανθρώπου στον σημερινό κόσμο όταν αγνοεί τη θεωρία της εξέλιξης;» καταλήγει ο κ. Αντρέ.
Ο Γεώργιος Κωνσταντίνου Χατζητέγας γεννήθηκε στο Βουκουρέστι το 1957 από βλαχόφωνους Έλληνες γονείς και επαναπατρίσθηκε το 1966. Σπούδασε Φυσική στο Πανεπιστήμιο της Αθήνας. Από το 1982 διευθύνει φροντιστήρια γενικών εξετάσεων στην Αθήνα. Διδάσκει το μάθημα της Φυσικής σε υποψήφιους ΑΕΙ και ΤΕΙ. Αρθρογραφεί σε εφημερίδες και περιοδικά για επίκαιρα εκπαιδευτικά ζητήματα, συμμετέχει σε προγράμματα εφαρμοσμένου επαγγελματικού προσανατολισμού και σε πλήθος σχετικών σεμιναρίων – διαλέξεων – εκπομπών σε όλη την Ελλάδα. Είναι μέλος της Ένωσης Ελλήνων Φυσικών και της Εταιρείας Αρωμανικού Πολιτισμού. Το 2004 εκλέχθηκε Πρόεδρος της Ομοσπονδίας Εκπαιδευτικών Φροντιστών Ελλάδας. … ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
Η Ανατροπή του Ελληνικού Μύθου είναι ένα δοκίμιο που συμπυκνώνει τις αναζητήσεις και τους προβληματισμούς μιας δημιουργικής και πολυτάραχης οκταετίας στην πρώτη γραμμή, στα συλλογικά δρώμενα των Φροντιστών. Το βιβλίο αποδεικνύει ότι το φροντιστήριο δεν αποτελεί ένα εγχώριο φαινόμενο, αλλά διεθνές και διαχρονικό εκπαιδευτικό γεγονός. ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
Συμπληρώστε το e-mail σας στο παρακάτω πεδίο για να ενημερώνεστε πρώτοι από το ιστολόγιο.