[σχολιασμός των θεμάτων] Φυσική Θετικής και Τεχνολογικής Κατετεύθυνσης & Αρχαία Ελληνικά Θεωρητικής Κατεύθυνσης

 Το σημερινό διαγώνισμα της Φυσικής ήταν αναμενόμενα εύκολο στο 1ο,2ο και 3ο θέμα. Αν μάλιστα αθροίσει κανένας τα μόρια των θεμάτων επιλογής που δεν απαιτούσαν καμιά απόδειξη θα έφτανε στο 34. Αν προσθέσουμε και τα 25 μόρια ενός εξαιρετικά απλού 3ου θέματος φτάνουμε στα 59 μόρια. Οι αιτιολογήσεις του 2ου θέματος ήταν μάλλον αναμενόμενες και γνωστές. Συμπερασματικά, η πρόσβαση στο 15 μάλλον ήταν χωρίς εμπόδια ακόμα και για μέτρια προετοιμασμένους υποψηφίους. Το 4ο θέμα ευτυχώς έδωσε τη δυνατότητα της διαβάθμισης, αν και εξέτρεψε πολλούς καλά διαβασμένους υποψηφίους σε επιπόλαια και αψυχολόγητα λάθη. Με δεδομένο το γεγονός ότι οι εξετάσεις υπηρετούν ταυτόχρονα διαγωνιστικές και διαγνωστικές ανάγκες αξιολόγησης μάλλον πρέπει να είμαστε ικανοποιημένοι από το διαγώνισμα στο σύνολό του. 

Η κ.Χριστίνα Ζωγράφου σχολίασετα σημερινά θέματατων αρχαίων στο Διδαγμένο κείμενο.

Τα θέματα των Αρχαίων Ελληνικών σε ό,τι αφορά το διδαγμένο κείμενο ήταν ιδιαιτέρως βατά παρότι δεν ήταν αναμενόμενα.

Ειδικότερα στην πρώτη ερμηνευτική ερώτηση ήταν εμφανής η διαφορά με το απόσπασμα που δόθηκε απ’ την Αντιγόνη του Σοφοκλή. Οι μαθητές όφειλαν να επισημάνουν ότι σύμφωνα με την αριστοκρατική αντίληψη οι ηθικές αρετές είναι έμφυτο γνώρισμα των μελών της ανώτερης και μόνο κοινωνικής τάξεως.

Η β’ ερμηνευτική ερώτηση δεν είχε καμία ιδιαίτερη δυσκολία αφού με μια απλή περιγραφή του κειμένου έβγαινε και ο σχολιασμός του.

Η ερώτηση της εισαγωγής ήταν ιδιαιτέρως εύκολη αν και όχι αναμενόμενη.

Κατανοητά και βατά τα ετυμολογικά σχόλια.  

Η κ.Ματίνα Μισιάκα και η κ.Χαρά Αγγελή σχολίασαν αναφορικά με το Αδίδακτο κείμενο.

Τα θέματα των Αρχαίων Ελληνικών, σε ό,τι αφορά το αδίδακτο κείμενο, ήταν αναμενόμενα και κινήθηκαν στο ίδιο επίπεδο δυσκολίας με τα περσινά θέματα.

Ειδικότερα:

ως προς τη μετάφραση, υπήρχε κάποια δυσκολία στο δεύτερο τρίτο του κειμένου, ενώ το υπόλοιπο θα μπορούσε να χαρακτηριστεί βατό

ως προς τις γραμματικές παρατηρήσεις, θα λέγαμε πως ήταν εύκολες αλλά απαιτούσαν προσοχή από τον εξεταζόμενο

ως προς την παρατήρηση του συντακτικού, Γ2α, οι υποψήφιοι έπρεπε να προσέξουν ώστε η αναγνώρισή τους να είναι πλήρης και εμπεριστατωμένη η αναγνώριση των όρων, ενώ το θέμα Γ2β καθοδηγούσε τον υποψήφιο στην επιλογή του σωστού τρόπου απόδοσης του πλαγίου λόγου.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *