Ο Απόστολος μας στην Πόλη, μας στέλνει την ανταπόκρισή του από τη γείτονα και τον εύστοχο σχολιασμό του.
«Χθες βρισκόμουν στην καθιερωμένη συνάντηση της Δευτέρας μεταξύ Ελλήνων, Ρωμιών και κάποιων Τούρκων της Πόλης. Ανάμεσά τους βρίσκονταν και κάποιοι εκπαιδευτικοί οπότε τέθηκε κάποια στιγμή ως θέμα συζήτησης ο τρόπος διδασκαλίας και οι διαφορές που ενδεχομένως υπάρχουν στις δύο χώρες. Εκεί λοιπόν, μεταξύ άλλων, ακούστηκε το παρακάτω που με εντυπωσίασε:
Οι δάσκαλοι στην Ελλάδα αμέσως μετά την παράδοση του μαθήματος ρωτούν τα παιδιά λέγοντας συνήθως τη φράση: "Το καταλάβατε; "
Οι δάσκαλοι στην Τουρκία θέτουν την ερώτηση ως εξής : "Anlatabildim mi ;" που σε ελεύθερη μετάφραση σημαίνει: Μπόρεσα εγώ να σας δώσω να καταλάβετε αυτό που ήθελα να πω; Και τούτο διότι δεν πρέπει τα παιδιά να νομίσουν, στην περίπτωση που δεν έχουν κατανοήσει το θέμα, ότι φταίνε τα ίδια αλλά ενδεχομένως να ευθύνεται και ο δάσκαλός τους που δεν το μετέδωσε σωστά. Έτσι τα παιδιά ενθαρρύνονται να ρωτήσουν ξανά και ξανά… Στην Ελλάδα αντίθετα ο τρόπος που τίθεται η ερώτηση δεν αφήνει περιθώρια για "ευθύνη" του δάσκαλου…
Είναι η διαφορά κουλτούρας ή κάτι άλλο; Επί της ουσίας των διδασκομένων στην Τουρκία και γενικά περί ελεύθερης έκφρασης της γνώμης των μαθητών σε ευαίσθητα ζητήματα και άλλα συναφή μη με ρωτήσετε…»
Ο Γεώργιος Κωνσταντίνου Χατζητέγας γεννήθηκε στο Βουκουρέστι το 1957 από βλαχόφωνους Έλληνες γονείς και επαναπατρίσθηκε το 1966. Σπούδασε Φυσική στο Πανεπιστήμιο της Αθήνας. Από το 1982 διευθύνει φροντιστήρια γενικών εξετάσεων στην Αθήνα. Διδάσκει το μάθημα της Φυσικής σε υποψήφιους ΑΕΙ και ΤΕΙ. Αρθρογραφεί σε εφημερίδες και περιοδικά για επίκαιρα εκπαιδευτικά ζητήματα, συμμετέχει σε προγράμματα εφαρμοσμένου επαγγελματικού προσανατολισμού και σε πλήθος σχετικών σεμιναρίων – διαλέξεων – εκπομπών σε όλη την Ελλάδα. Είναι μέλος της Ένωσης Ελλήνων Φυσικών και της Εταιρείας Αρωμανικού Πολιτισμού. Το 2004 εκλέχθηκε Πρόεδρος της Ομοσπονδίας Εκπαιδευτικών Φροντιστών Ελλάδας. … ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
Η Ανατροπή του Ελληνικού Μύθου είναι ένα δοκίμιο που συμπυκνώνει τις αναζητήσεις και τους προβληματισμούς μιας δημιουργικής και πολυτάραχης οκταετίας στην πρώτη γραμμή, στα συλλογικά δρώμενα των Φροντιστών. Το βιβλίο αποδεικνύει ότι το φροντιστήριο δεν αποτελεί ένα εγχώριο φαινόμενο, αλλά διεθνές και διαχρονικό εκπαιδευτικό γεγονός. ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
Συμπληρώστε το e-mail σας στο παρακάτω πεδίο για να ενημερώνεστε πρώτοι από το ιστολόγιο.