Ποιο Φροντιστήριο να διαλέξω;

Φίλτατε κύριε Φωτακίδη, το φροντιστήριό σας, «η Μάθηση», σε τίποτα δεν προσομοιάζει μ’ εκείνο που σατιρίζει το video των «καθαρμάτων» του Α.Μ.Α.Ν., που γνωρίζει μεγάλες πιένες στο YouTube. Προφανώς, το συγκεκριμένο επεισόδιο των Α.Μ.Α.Ν. δεν αφορά και πολλούς άλλους καλούς συναδέλφους που επέλεξαν το προσωνύμιο της «Γνώσης» για να σηματοδοτήσουν την εκπαιδευτική τους πρόταση.

Όμως, παρά τις υπερβολές της σκληρής σάτιρας των «καθαρμάτων», ο αθέμιτος ανταγωνισμός στο χώρο της φροντιστηριακής εκπαίδευσης είναι υπαρκτός και αφορά πολλούς από εμάς.

Ο καθένας μας, βέβαια, δικαιολογεί και υπεραμύνεται  των δικών του διαφημιστικών επιλογών και των πρακτικών της επικοινωνίας του.

Στο ξεκίνημα, όμως, μιας ακόμα σχολικής και φροντιστηριακής χρονιάς με αυτοδέσμευση και αυτοσεβασμό, μπορούμε να (ξανα)απαριθμήσουμε τους κανόνες της θεμιτής συνύπαρξης των νόμιμων φροντιστηρίων και την κατηγορηματική αντιπαράθεσή μας, όχι μόνο στο επίπεδο της νομιμότητας, αλλά και της αποτελεσματικής χρησιμότητας, με την εκπαιδευτική παραοικονομία των μαύρων ιδιαίτερων μαθημάτων. Αν όμως και εμείς υποκύπτουμε στο δέλεαρ ενός «καλού ιδιαίτερου» χωρίς φόρους και παραστατικά, τότε σε τι διαφέρουμε από όσους καταγγέλλουμε;

Το ιδιαίτερο μάθημα, για να μην είμαστε απολύτως αφοριστικοί, μπορεί να είναι η εξαίρεση στον κανόνα μιας συντονισμένης και σταθμισμένης εκπαιδευτικά προσπάθειας.

Για να πείσουμε, όμως, τους γονείς και τους μαθητές για την υπεροχή της διαβαθμισμένης ομάδας και τα αποτελέσματά της, οφείλουμε να γίνουμε καλύτεροι:

Καλύτερα λειτουργικά προγράμματα, συμμέτοχη όλων μας στην Προσομοίωση γιατί τα διαγωνίσματα είναι το συγκριτικό μας πλεονέκτημα, βελτιωμένες φροντιστηριακές εκδόσεις, καθολική χρήση φροντιστηριακών βιβλίων έγκριτων εκδοτικών οίκων και διακεκριμένων συναδέλφων μας συγγραφέων. Αν δεν διαθέτουμε αξιόπιστες προσωπικές σημειώσεις σ’ ένα μάθημα, η καλύτερη επιλογή για τους μαθητές μας, είναι η αγορά ενός αξιόπιστου βιβλίου. Αναβαθμίζει το μάθημά μας, δίνει εικόνα σοβαρότητας και υπηρετεί την ουσία της μάθησης.

Δίδακτρα προσιτά, αλλά προσαρμοσμένα οπωσδήποτε στο πλαίσιο της νόμιμης επιχειρηματικής λειτουργίας. Οι εκπτώσεις δεν συγκινούν περισσότερο από το αποτέλεσμα και την επιτυχία και έχουν νόημα μόνο όταν εξυπηρετούν όσους έχουν την πραγματική ανάγκη. Το φροντιστήριο, άλλωστε, πάντα επεδείκνυε την κοινωνική του ευαισθησία και συλλογικά πρέπει να την αναδείξουμε. Όλες οι κλαδικές μας έρευνες έδειξαν ότι πιστοποιητικό καθιέρωσης και διαβατήριο επιτυχίας είναι η ποιότητα της δουλειάς μας. Κανένα διαφημιστικό τέχνασμα δεν είναι ικανό από μόνο του να αυξήσει τον αριθμό των εγγραφών μας.

Ο πειρασμός των δωρεάν προγραμμάτων, που δεν εντάσσονται σε μια λογική και θεμιτή συνέχεια, είναι αποδεδειγμένα καταδικασμένος. Το ομολογούν όσοι το επιχείρησαν.

«Το δωρεάν δεν αξίζει πλέον τίποτε», επιγράφει τα μαθηματικά χρονικά της Liberation o Denis Guedj, ο συγγραφέας του «θεωρήματος του παπαγάλου», στο ομότιτλο βιβλίο του, που κυκλοφορεί από τις εκδόσεις «Κέδρος»…

Τίποτα δεν είναι δωρεάν και τίποτα δεν είναι πια εύκολο σ’ αυτήν τη ζωή…

Στις τελευταίες αυγουστιάτικες μεθέξεις της Παιανίας, όσοι φροντιστές προσέλθετε για να διασκεδάσουμε την αγωνία των ημερών και να σχολιάσουμε όσα τεκταινόμενα δεν γράφονται…

Δείτε, όμως, με προσοχή το video των Α.Μ.Α.Ν. και σκεφθείτε το ρεαλιστικό ενδεχόμενο οι ανταγωνιζόμενοι ισογείως και υπογείως να συνέπρατταν με τον συνθετικό τίτλο «φροντιστήρια η μάθηση και η γνώση»

Ανέκαθεν δύσκολες, θα μου πείτε, οι συνεργασίες στο χώρο μας˙ ο Θεάκος απέλυσε σε μια μόλις εβδομάδα τον Μπελεζίνη στις αρχές της δεκαετίας του ’50, γιατί όλο το φροντιστήριο μιλούσε με θαυμασμό για το νέο και νεοπροσληφθέντα φιλόλογο από την Πάτρα, που γοήτευε με την από στήθους απαγγελία των αρχαίων κειμένων…

«Θέλω ένα καλό μαθηματικό, αλλά όχι καλύτερο από εμένα…», είναι η γνώριμη διαχρονική ατάκα του χώρου μας. Ο φόβος των συνεργασιών και ο μεγαλοϊδεατισμός του «εγώ» κυριαρχούν απέναντι στο «εμείς»…

Η πραγματικότητα, όμως, των αριθμών είναι αδήριτη˙ με μέσο όρο μαθητών τους 60 στα 700 και πλέον φροντιστήρια της Αττικής, η επιβίωση επιβάλλει συλλογικό πνεύμα και συνεργασίες με πολυμετοχικά σχήματα ολοκληρωμένων ποιοτικών και πιστοποιημένων υπηρεσιών. Το λαϊκό ελληνικό φροντιστήριο θα εξακολουθεί με αυτόν τον τρόπο, να αποτελεί την ισχυρή παράλληλη συνιστώσα με κοινωνική και εκπαιδευτική σπουδαιότητα.

Οι αλλαγές που συντελούνται γύρω μας καθημερινά είναι μεγάλες και οφείλουμε να τις προβλέψουμε. Το φροντιστηριακό μάθημα θα ’ναι ασφαλώς εκπαιδευτικό ζητούμενο για τις επόμενες γενεές, όμως το σχήμα της αρωγής εξελίσσεται και διαφοροποιείται˙ οι καιροί ου μενετοί…

Μόλις προχθές έλαβα το εξής e-mail: «Η εκπαιδευτική μέθοδος Kumon είναι πλέον και στην Ελλάδα…»

Τι εστί Kumon; Το μεγαλύτερο φροντιστήριο της υφηλίου με 25.000 εκπαιδευτικά κέντρα σε 43 χώρες, με ιδρυτή τον Ιάπωνα μαθηματικό Toru Kumon και ειδίκευση στο Δημοτικό και όχι μόνο… Δείτε το σχετικό video σε παλαιότερη δημοσίευση του ιστολογίου και στην κατηγορία «video φροντιστηρίων απ’ όλο τον κόσμο».

Φίλτατε κύριε Φωτακίδη, ζούμε  ήδη στο επίπεδο παγκόσμιο χωριό…

Καλή φροντιστηριακή χρονιά σε όλους, με πολλές εγγραφές και πολλές επιτυχίες!

Όσο για το ποιο φροντιστήριο θα επιλέξει ο Αντώνης Κανάκης στο video των Α.Μ.Α.Ν., ας του δοθεί η ευκαιρία να επιλέξει «τη μάθηση και την γνώση»!

 

One Reply to “Ποιο Φροντιστήριο να διαλέξω;”

  1. Σε ζηλεύω ρε φίλε… Ευτυχώς που σε αγαπάω πιο πολύ απ` όσο σε ζηλεύω…
    Πάντα φρέσκος, ακριβώς όπως οι έφηβοι μαθητές σου, πάντα δυνατός και επίκαιρος…
    Τώρα πια, νομίζω, και πιο απελευθερωμένος…
    Νάσαι καλά ρε Γιώργο…
    Να μας δίνεις κουράγιο. Και έμπνευση.

Leave a Reply to Μιχάλης Αμοιραδάκης Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *