Ιδιαιτέρως …Ιδιαίτερα

Τα ιδιαίτερα στο απυρόβλητο …

Τα μέτρα για την φοροδιαφυγή δεν ακουμπάνε την αληθινή παραοικονομία για μια ακόμα φορά ˙ απλά ποινικοποιούν και δυσφημούν την επιχειρηματικότητα . Η φοροδιαφυγή και εισφοροδιαφυγή των ιδιαιτέρων μαθημάτων θριαμβεύει χωρίς η πολιτεία να θεσπίζει το αυτονόητο: δημόσιο μητρώο πιστοποιημένων οικοδιδασκάλων και κίνητρα ουσιαστικών φοροαπαλλαγών για τους γονείς όπως ακριβώς συμβαίνει εδώ και είκοσι χρόνια στη Γαλλία , στην οποία φροντιστηριακές δαπάνες και μέχρι του ποσού των 10.000 ευρώ ετησίως αφαιρούνται κατά το ήμισυ από τον φόρο !

Να το ξαναγράψουμε ; Αν για παράδειγμα μια οικογένεια μεσαίων εισοδημάτων ξοδεύει 10.000 ευρώ ετησίως για φροντιστηριακά μαθήματα τα 5000 ευρώ θα αφαιρεθούν από τον φόρο που θα κληθεί να πληρώσει !

Με τον απλό αυτό τρόπο η Γαλλική πολιτεία καταπολεμά την μαύρη  ˝οικονομία˝ των ιδιαιτέρων μαθημάτων με μια σταθερή πολιτική δεκαετιών .

Γιατί όμως η Ελληνική πολιτεία αρνείται να θεσπίσει κανόνες και να θέσει το πλαίσιο του υγιούς ανταγωνισμού ;

Η απάντηση είναι απλή : οι εκάστοτε κυβερνώντες που διαχειρίζονται το ˝κρατικό μαγαζί ˝ έχουν τον ορίζοντα της υπουργικής τους θητείας . Ο εύλογος τρόπος και ο ορατός στόχος είναι η φοροεπιδρομή ενάντια σε εκείνους που το ονοματεπώνυμό τους και το επιτήδευμά τους είναι καταχωρημένο . Η εκπαιδευτική παραοικονομία είναι ανώνυμη…..

Τα ˝ μαύρα ιδιαίτερα˝ που καλοπληρώνουν οι ταγοί της Ελληνικής πολιτείας σε επιτήδειους οικοδιδάσκαλους άνευ παραστατικών είναι ένα τεράστιο οικονομικό και ηθικό ζήτημα που ξεφεύγει από τις εφήμερες ˝ πολιτικές˝ τους επιδιώξεις ….

Στο φροντιστήριο ….. και για τις βάσεις

Με τον τίτλο αυτό η Γιούλη Μανώλη στον Ελεύθερο Τύπο της 26.08.2008 σχολιάζει την επιλογή των υποψηφίων να ενημερώνονται από τα φροντιστήριά τους για τις βάσεις και την σχολή που πέτυχαν ˙ και προσθέτει :

˝ Οι απόφοιτοι των ελληνικών Λυκείων αισθάνονται πιο οικείο το χώρο του φροντιστηρίου τους όπου βρίσκουν ψυχολογική υποστήριξη σε περίπτωση αποτυχίας ή μοιράζονται το θρίαμβό τους με την ομάδα με την οποία δούλεψαν περισσότερο την κρίσιμη χρονιά …˝

Αλήθειες που μας ικανοποιούν … ιδιαιτέρως

Η κωμωδία του 10 % καλά κρατεί…

Η Κοινωνική Θεολογία αισίως έπιασε τα 19047 μόρια , η Φιλολογία της Αθήνας τα 19667 μόρια , οι Τουρκικές και Ασιατικές Σπουδές τα 19290 μόρια και η Περιφερειακή Οικονομική Ανάπτυξη της Λιβαδειάς 19441 μόρια . Έλεος !

Σε ότι αφορά τα ΤΕΙ της περιφέρειας που έχουν μονοψήφιο αριθμό εισακτέων με την κατηγορία του 90 % και 8500 μόρια , κανένα δεν πέφτει κάτω από τα 18500 μόρια στο 10 % !

Η κωμωδία καλά κρατεί και αντί για την κατάργηση της φάρσας η πολιτεία απλά περιορίζει την δυνατότητα των υποψηφίων να καταθέτουν τα μηχανογραφικά τους περισσότερες από δύο φορές …

Τι σημαίνει στην πράξη το 10 % ; Περίπου 8500 επιπλέον κενές θέσεις στην τριτοβάθμια χωρίς κανένας να αντιδρά . Το καταγγέλλουμε χρόνια τώρα αλλά η ράθυμη πολιτεία κοιμάται μακαρίως ….

Στον  " Παρατηρητή της Θράκης " τρεις διακεκριμένοι συνάδελφοι ο Ανέστης Στρατιάδης από την Κομοτηνή , νέος πρόεδρος στην Θράκη διάδοχος του εξαίρετου Ιάκωβου Αθανασιάδη , ο Βαγγέλης Ρούφος από την Αλεξανδρούπολη και ο Γρηγόρης Βαρελίδης από την Ξάνθη σχολιάζουν με εύστοχες επισημάνσεις τα φετεινά αποτελέσματα των εξετάσεων .Διαβάστε το σχετικό δημοσίευμα στη διεύθυνση https://www.paratiritis-news.gr/article_1st_page.php?id=37:8381

Φροντιστήριο και στο Πανεπιστήμιο …

Ο Πολίτης της Κύπρου (www.politis-news.com) της 28.08.2008 γράφει τα εξής ενδιαφέροντα :

" Προβλήματα γνωσιολογικού κυρίως περιεχομένου θα έχουν να αντιμετωπίσουν οι υποψήφιοι που εξασφάλισαν θέσεις σε τμήματα Φιλολογίας στα ΑΕΙ Ελλάδας με χαμηλές ή και μέτριες βαθμολογίες . Αυτό ανέφερε η πρόεδρος του Συνδέσμου Φιλολόγων , Γεωργία Κούμα , κληθείσα να σχολιάσει τα όσα δημοσίευσε χθες ο " Π " με αφορμή τις βαθμολογίες που εξασφάλισαν θέση σε τμήματα Φιλολογίας . Με βάση τα αποτελέσματα , κάποιοι υποψήφιοι εξασφάλισαν θέση στα εν λόγω τμήματα με βαθμολογία μόλις 10/20 .

Σε δηλώσεις της στον " Π " η κ. Κούμα ανέφερε ότι τα αποτελέσματα γεννούν πολλά αλυσιδωτά ερωτηματικά ,ενώ υπογράμμισε ότι το θέμα είναι σύνθετο και "έχει να κάνει και με τα μαθήματα στα οποία έχει εξεταστεί ο υποψήφιος που εξασφάλισε θέση σε τμήμα φιλολογίας " .

Σε ότι αφορά στο βαθμό 10/20 η κ. Κούμα τόνισε ότι "τίθεται θέμα και δεν πρέπει να περάσει απαρατήρητο .Υπάρχει και μια τραγελαφική κατάσταση που ζητούμε να συζητηθεί εδώ και χρόνια .Δεν μπορεί κάποιοι υποψήφιοι που διεκδικούν θέση σε τμήματα φιλολογίας να μην είναι υποχρεωμένοι να εξετάζονται – στις παγκύπριες εξετάσεις – στα Αρχαία Ελληνικά , την Ιστορία , τα Νέα Ελληνικά και τα Λατινικά όταν θέλουμε να μιλάμε για σωστούς φιλόλογους .

Αντί αυτού οι υποψήφιοι δικαιούνται να εξετάζονται στην Πολιτική Οικονομία την οποία και επιλέγουν επειδή είναι ένα ευκολότερο μάθημα . Έτσι παίρνουν ψηλούς βαθμούς και εξασφαλίζουν τις θέσεις . Προτιμούν δηλαδή την Πολιτική Οικονομία αντί των Λατινικών και των Αρχαίων , τα οποία δεν είναι υποχρεωτικά μαθήματα εξέτασης .Αυτά ζητούμε τόσα χρόνια να αλλάξουν , αλλά κωφεύει η Πολιτεία " .

Κάπως έτσι ανθούν τα πανεπιστημιακά φροντιστήρια…

Το φαινόμενο Φετουλάχ Γκιουλέν …

Ο παλιός καλός φίλος Σταύρος Λυγερός έγραψε την Κυριακή 24.08.2008 στην Καθημερινή για το φαινόμενο Φετουλάχ Γκιουλέν :

"Εισέβαλε στο διεθνές προσκήνιο πρόσφατα , όταν ψηφίστηκε από το κοινό πρώτος μεταξύ των εκατό σημαντικότερων στοχαστών στον κόσμο . Πρόκειται για τον Τούρκο ισλαμιστή διανοούμενο Φετουλάχ Γκιουλέν , ο οποίος συγκέντρωσε 500.000 ψήφους , προκαλώντας αμηχανία στους ίδιους τους οργανωτές , που ήταν τα περιοδικά ForeigPolicy (αμερικανικό) και Prosrect (βρετανικό) . Όπως είχε συμβεί παλαιότερα και με τον Κεμάλ Ατατούρκ , είναι προφανές ότι η πρωτιά του Γκιουλέν οφείλεται σε μια οργανωμένη εκστρατεία των οπαδών του , που ψήφισαν μαζικά . Ο εκδότης του Prospect , μάλιστα , δήλωσε ότι οι οπαδοί του Γκιουλέν μετέτρεψαν την ανοικτή ψηφοφορία σε παρωδία .

Ο Γκιουλέν ξεκίνησε τη σταδιοδρομία του ως ιμάμης , αλλά στην πορεία δημιούργησε ένα τεράστιο θρησκευτικό-κοινωνικό κίνημα , που έχει προ πολλού υπερβεί τα όρια της Τουρκίας . Η καινοτομία του κηρύγματός του είναι ότι συνδυάζει τον ισλαμισμό με δυτικές αντιλήψεις και πρακτικές. Υποστηρίζει την ενσωμάτωση των μουσουλμάνων στον σύγχρονο κόσμο , αλλά με τρόπο που να διατηρεί τον συντηρητικό τρόπο ζωής στην ιδιωτική σφαίρα . Μιλάει για δημοκρατικό καπιταλισμό και προβάλλει τις αξίες του σουφισμού . Στο πλαίσιο αυτό υποστηρίζει την ανεκτικότητα έναντι του διαφορετικού , την επίλυση των διαφορών με ειρηνικό τρόπο , τη φιλανθρωπία , την ταπεινοφροσύνη και την ανάγκη της μόρφωσης . Επιλέγεται ένα δραστήριο Ισλάμ με σκοπό τη βελτίωση των κοινωνιών " .

Ποιο το φροντιστηριακό ενδιαφέρον του ιστολογίου ;

Στην Ευρώπη , το κίνημα του Γκιουλέν δεν ακολουθεί την πεπατημένη των άλλων ισλαμικών οργανώσεων .Δεν ιδρύει τζαμιά και δεν διοργανώνει σεμινάρια για το Κοράνι . Όπου υπάρχει σημαντικός αριθμός Τούρκων μεταναστών , ιδρύει φροντιστήρια με σκοπό την υποβοήθηση των μαθητών σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης . Οι διδάσκοντες είναι κατά κανόνα εθελοντές .Στη Γερμανία ο Γκιουλέν έχει ιδρύσει εκατό τέτοια φροντιστήρια και στη Γαλλία 16 .

Αυτά για σήμερα · θα επανέλθουμε σύντομα στη Γαλλία των 4 ημερών στο σχολείο …. που κατά τους αναλυτές θα προκαλέσει νέα φροντιστηριακή έκρηξη …

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *