Οι φιλόλογοι Φανή Μέγα, Ιωάννα Αγγελή, Άννα Αδάμ, και Τάσος Λεϊμονής σχολιάζουν για το ιστολόγιο το σημερινό μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας.
Κατανοητό και αναμενόμενο θέμα που απέρρεε άμεσα από το γνωστικό υλικό του σχολικού βιβλίου. Δεν παρουσίαζε προβλήματα στη διατύπωση. Η μόνη δυσκολία εντοπίστηκε στην εκπόνηση της περίληψης του λογοτεχνικού κειμένου.
Το κείμενο χαρακτηρίζεται από πρωτοτυπία καθότι φέτος επελέγη ένα στοχαστικό δοκίμιο συνοδευόμενο από παρατηρήσεις στις οποίες για να ανταποκριθούν οι μαθητές έπρεπε να γνωρίζουν τα χαρακτηριστικά του είδους αυτού.
Το ιστολόγιο αύριο Τετάρτη στις 7 μ.μ θα αναρτήσει χρηστικές οδηγίες στα Μαθηματικά και τη Βιολογία της γενικής παιδείας.
Καλή συνέχεια σε όλους…
Ο Γεώργιος Κωνσταντίνου Χατζητέγας γεννήθηκε στο Βουκουρέστι το 1957 από βλαχόφωνους Έλληνες γονείς και επαναπατρίσθηκε το 1966. Σπούδασε Φυσική στο Πανεπιστήμιο της Αθήνας. Από το 1982 διευθύνει φροντιστήρια γενικών εξετάσεων στην Αθήνα. Διδάσκει το μάθημα της Φυσικής σε υποψήφιους ΑΕΙ και ΤΕΙ. Αρθρογραφεί σε εφημερίδες και περιοδικά για επίκαιρα εκπαιδευτικά ζητήματα, συμμετέχει σε προγράμματα εφαρμοσμένου επαγγελματικού προσανατολισμού και σε πλήθος σχετικών σεμιναρίων – διαλέξεων – εκπομπών σε όλη την Ελλάδα. Είναι μέλος της Ένωσης Ελλήνων Φυσικών και της Εταιρείας Αρωμανικού Πολιτισμού. Το 2004 εκλέχθηκε Πρόεδρος της Ομοσπονδίας Εκπαιδευτικών Φροντιστών Ελλάδας. … ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
Η Ανατροπή του Ελληνικού Μύθου είναι ένα δοκίμιο που συμπυκνώνει τις αναζητήσεις και τους προβληματισμούς μιας δημιουργικής και πολυτάραχης οκταετίας στην πρώτη γραμμή, στα συλλογικά δρώμενα των Φροντιστών. Το βιβλίο αποδεικνύει ότι το φροντιστήριο δεν αποτελεί ένα εγχώριο φαινόμενο, αλλά διεθνές και διαχρονικό εκπαιδευτικό γεγονός. ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
Συμπληρώστε το e-mail σας στο παρακάτω πεδίο για να ενημερώνεστε πρώτοι από το ιστολόγιο.
Tο φετινό θέμα της έκθεσης ήταν πράγματι σαφές, ακίνδυνο , προσιτό σε όλους τους μαθητές, άμεσα σχετιζόμενο με τη διδακτική ύλη και σχετικό με τα βιώματα ίσως και τους καθημερινούς προβληματισμούς τους.
Η επιλογή ωστόσο του στοχαστικού δοκιμίου , από τις “Δοκιμές” του Σεφέρη γεννά πολλά ερωτηματικά για τα κριτήρια προσδιορισμού των εξεταζόμενων κειμένων και θα δημιουργήσει αρκετά μεγάλο πρόβλημα κατά τη διόρθωση. Η αποσπασματικότητα των σκέψεων ιδιαίτερα στις πρώτες γραμμές , η ασυνέχεια των συλλογισμών , αλλά και η ίδια η υφή του λογοτεχνικού κειμένου δεν ευνοούν την επεξεργασία της περίληψης. Ήδη διαφωνίες εκδηλώνονται ως προς τα κύρια σημεία στις προτεινόμενες από φιλολόγους περιλήψεις… πόσο μάλλον στη διαδικασία πύκνωσης και την αφαιρετική επεξεργασία , την οποία επιχείρησαν οι εξεταζόμενοι.Είναι προφανές ότι οι υποψήφιοι της Θεωρητικής Κατεύθυνσης είχαν περισσότερη εμπειρία και δυνατότητα διεισδυτικότητας στα νοήματα του λογοτεχνικού κειμένου.
Το άλλο δύσκολο σημείο ήταν η άσκηση για τη σύνταξη παραγράφου, που μάλλον δε συσχετίστηκε στην πλειοψηφία των γραπτών με το όλο θέμα του κειμένου. Πολλοί εξεταζόμενοι την επεξεργάστηκαν με αναφορά στον άνθρωπο γενικά.
Γιατί άραγε να βρίσκουν πάντοτε τρόπους οι φιλόλογοι και ιδιαίτερα όσοι συμμετέχουν στις εξεταστικές επιτροπές τα νέα παιδιά να απωθούνται από τα μνημειώδη κείμενα των μεγάλων Ελλήνων λογοτεχνών;